Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Begeleiding van begaafde leerlingen
Van een ontdekkingstocht naar potentieel tot een effectief beleid en begeleiding voor begaafde leerlingen op school. Duik in het najaar in de begeleiding van begaafde leerlingen in het basisonderwijs en het secundair onderwijs.
In deze vormingen ligt de focus enerzijds op integratie van deze leerlingen in het beleid leerlingenbegeleiding. Daarnaast neemt Dr. Sabine Sypré, doctor in de psychologie aan UGent en KU Leuven, je ook mee in het identificeren van cognitief sterk functionerende (CSF) leerlingen en hoe je de onderwijsbehoeften van deze leerlingen beter kan formuleren. Ze opent je ogen voor de kenmerken van begaafde onderpresteerders en het herkennen van dubbel bijzondere leerlingen.
Deze eerste twee vormingen richten zich op leerlingbegeleiders, zorgcoördinatoren, leden van beleidsteams, orthopedagogen, CLB-medewerkers en ondersteuners.
Begaafde leerlingen in je klas
Heb jij een begaafde leerling in je klas of wil je weten hoe je deze leerlingen kan herkennen en ondersteunen? In februari organiseren we vormingen gericht op leraren in de verschillende onderwijsniveaus.
Ontdek als leraar in het kleuteronderwijs de optimale leeromgeving voor begaafde kleuters met de vorming ‘Ontdekken, verrijken, motiveren: de optimale leeromgeving voor begaafde kleuters’.
Leer als leraar in het basisonderwijs hoe je cognitief sterk functionerende leerlingen kan herkennen met de vorming ‘Meesters in het herkennen en uitdagen: cognitief sterk functionerende leerlingen in het basisonderwijs’.
Groei als leraar in het secundair onderwijs in het signaleren, uitdagen en motiveren van je leerlingen met de vorming ‘Meester in het signaleren, uitdagen en motiveren: excelleren van cognitief sterk functionerende leerlingen in het secundair onderwijs’.