Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Deze opleidingdag richt zich op het ontwikkelen van een schoolbeleid voor cognitief sterk functionerende leerlingen, met focus op integratie in het beleid op leerlingenbegeleiding. Leer hoe je dit proces start, welke stappen te volgen zijn, en hoe draagvlak te vergroten door middel van een praktisch stappenplan.
Leer hoe je cognitief begaafde leerlingen in het basisonderwijs kunt identificeren, en hoe je dit integreert in het zorgcontinuüm. Ontdek het onderscheid tussen leer- en persoonskenmerken, en leer welke bronnen je kunt gebruiken voor een nauwkeurige identificatie.
Verdiep je in de kenmerken van begaafde onderpresteerders en leer hoe je ze kunt herkennen in de praktijk. Ontvang advies over het voorkomen van onderpresteren bij begaafde kinderen en verken interventies om de motivatie te herstellen en het onderpresteren om te keren.
Leer hoe je dubbel bijzondere leerlingen, die zowel cognitief begaafd zijn als een leer- of gedragsstoornis hebben, kunt herkennen en begeleiden. Ontdek strategieën voor omgang met comorbiditeit, zoals begaafdheid in combinatie met ADHD, autisme, dyslexie, en meer.
Praktisch
woensdag 23 oktober 2024, van 9u30 tot 16u00
Ontdekkingstocht naar potentieel: effectieve zorg en begeleiding van begaafde leerlingen in het basisonderwijs
Huis van het GO!
Willebroekkaai 36, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
Doelstellingen
- Deelnemers kunnen concrete stappen identificeren en implementeren om het onderwijs en de begeleiding van CSF leerlingen te verbeteren.
- Deelnemers kunnen nauwkeuriger begaafde leerlingen identificeren en hun onderwijsbehoeften beter formuleren.
- Deelnemers kunnen begaafde onderpresteerders en dubbel bijzondere leerlingen herkennen, adviseren en ondersteunen om hun potentieel volledig te benutten.
Lesgever
Sypré Sabine
Dr. Sabine Sypré is naast doctor in de Psychologie aan de UGent en KU Leuven ook ECHA Specialist in Gifted Education en oprichter van Hoogbloeier. Haar onderzoek richtte zich op begaafdheid, motivatie en zelfdeterminatie, met specifieke interesse in onderpresterende cognitief begaafde jongeren. Als valorisatiemedewerker van Project TALENT ontwikkelde zij tools voor professionals in het onderwijs om de prestaties, motivatie en het welzijn van begaafde leerlingen in Vlaanderen te bevorderen.