Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Ontdek hoe je cognitief begaafde kleuters kunt herkennen en ondersteunen, en leer de eerste stappen te zetten in het bieden van een passend onderwijsaanbod. Dit omvat het onderscheiden van leerkenmerken en niet-cognitieve persoonskenmerken, het screenen, signaleren en diagnosticeren, en het integreren ervan in het zorgcontinuüm.
Verken compacten, verrijken en het creëren van een krachtige leeromgeving in de kleuterklas, met praktische voorbeelden die aansluiten bij verschillende speel- en leerplekken. Leer hoe je interacties tussen leerkrachten en kinderen stimuleert om zelfbeeld en ontwikkeling te bevorderen.
Leer hoe je onderpresterende begaafde kleuters kunt identificeren en voorkomen, door kenmerken van onderpresteren te herkennen en stappen te zetten om dit te voorkomen, inclusief het geven van advies aan ouders. Motivatie wordt besproken als cruciale factor in het al dan niet ontplooien van het potentieel van begaafde kleuters.Wie zijn ze? Herkennen van CSF
Praktisch
donderdag 06 februari 2025, van 9u30 tot 16u00
Ontdekken, verrijken, motiveren: de optimale leeromgeving voor begaafde kleuters
Huis van het GO!
Willebroekkaai 36, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
Doelstellingen
- Deelnemers kunnen cognitief begaafde kleuters effectief herkennen en signaleren, en dit integreren in een passend onderwijsaanbod.
- Deelnemers zullen vaardigheden ontwikkelen om een krachtige leeromgeving te creëren voor begaafde kleuters, inclusief compacten en verrijken, met praktische voorbeelden die aansluiten bij verschillende speel- en leerplekken in de kleuterklas.
- Deelnemers zullen in staat zijn onderpresteren bij begaafde kleuters te herkennen en stappen te zetten om motivatie te bevorderen en onderpresteren te voorkomen door middel van effectieve interventies.
Lesgever
Straetemans Tamara
Tamara Straetemans is een Hoogbloeier® begaafdheidsexpert en oprichter van Altamente, een praktijk die begaafde kinderen en jongeren ondersteunt. Met een oplossingsgerichte aanpak werkt ze samen met school en ouders om de bestaande situatie te verbeteren, waarbij de begaafde persoon zelf een actieve rol speelt. Momenteel volgt ze de RITHA-opleiding(Radboud International Training on High Ability)aan de Radboud Universiteit in Nijmegen tot ECHA Specialist in Gifted Education.