Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Competentieontwikkeling van alle CLB-medewerkers
- De CLB-medewerkers van het GO! zijn de primaire doelgroep van de POC. Dit zijn alle CLB-medewerkers, inclusief de administratieve medewerkers en CLB directeurs.
- Competentie-ontwikkeling betekent dat de POC werkt aan het verhogen van de kennis en het uitbreiden en versterken van vaardigheden opdat de CLB-medewerker op kwaliteitsvolle wijze zijn decretale opdrachten kan uitvoeren, met aandacht voor de attitudes die passen binnen het pedagogisch project van het GO!
Directeur: Lotte Meulewaeter
Uitwerken van professionaliseringsaanbod
- We zoeken naar een goede balans tussen kennisoverdracht en vaardigheidstraining.
- We gebruiken een variatie aan methodieken met aandacht voor de diverse leerstijlen van de deelnemers.
- We hebben een centraal aanbod en bieden lokale ondersteuning en begeleiding op maat van een CLB.
- Bij het bepalen van de thema's komen we tegemoet aan de noden van de CLB-medewerkers.
- We vertrekken vanuit de CLB-werking en maken gebruik van de expertise van de CLB-medewerker.
- We zetten hierbij de expertise van de POC in maar werken ook samen met andere GO!-diensten zoals de PBD, GO! ouders , POC en PBD-CLB van andere nettenen relevante externe partners.
Volgen van maatschappelijke ontwikkelingen en innoveren
- We willen een proactieve en responsieve organisatie zijn en volgen daarom intensief de maatschappelijke trends.
- We volgen constructief kritisch de ontwikkelingen en regelgeving in onderwijs met het accent op leerlingenbegeleiding.
- We ontwikkelen voorstellen tot vernieuwing om onszelf én de CLB's te laten groeien in efficiëntie en effectiviteit.
- We ontwikkelen methodieken die adequater tegemoet komen aan de veranderende maatschappelijke eisen die aan de CLB's worden gesteld.
- We werken voorbereidend en beleidsondersteunend binnen de eigen organisatie van het GO!, binnen de CLB-sector en op Vlaams niveau.
Groeien als lerende organisatie
- door veel belang te hechten aan kwaliteitszorg
- door onze eigen structuren en werking te evalueren
- door transparante communicatiekanalen te ontwikkelen
- door te leren van de interactie met de CLB-medewerkers: hun tevredenheid en suggesties tot verbetering van het POC-aanbod doen ertoe.