Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Korte beschrijving
Er moet een inventaris opgemaakt worden van alle in de onderwijsinstelling ter beschikking gestelde gevaarlijke stoffen en preparaten: chemische agentia, onderhoudsproducten, verven, thinners, PCB - houdende materialen,...
De inventaris bevat bij voorkeur volgende informatie:
- de risicobeoordeling en –evaluatie;
- de getroffen maatregelen om de risico's tot een minimum te beperken;
- de aanwezigheid van veiligheidsinformatiebladen (VIB);
- de aanwezigheid van veiligheidsaanduidingen (etikettering) op het recipiënt.
Wetgeving
- Codex – titel V: chemische, kankerverwekkende, mutagene en biologische agentia
- EG-verordening nr. 1907/2006 (REACH - Registration, Evaluation and Authorisation of Chemicals = registratie, evaluatie, autorisatie van chemische stoffen), o.a. SDS-fiche (safety data sheet)
- EG-verordening nr. 1272/2008 (CLP - Classification, Labelling and Packaging = indeling, etikettering, verpakking), o.a. H(hazard)- en P(precaution)-zinnen
Periodiciteit
Eenmalig en bij wijzigingen.
Uitvoering
Hiërarchische lijn / bevoegd persoon: intern personeelslid met kennis van zaken.