Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Onze opdracht
De rol die de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! (PBD-GO!) opneemt in het realiseren van het pedagogisch project (PPGO!) en onze poolstervisie wordt door de overheid duidelijk afgebakend.
Naast leerplanontwikkeling ondersteunt PBD-GO! onderwijsinstellingen in het versterken van kwaliteitsvol onderwijs door het realiseren van volgende doelstellingen:
- het concretiseren van het pedagogisch project van het GO! (PPGO!);
- het ontwikkelen van een visie op kwaliteit en het implementeren van een kwaliteitszorgsysteem;
- het versterken van het beleidsvoerend vermogen;
- het opvolgen van doorlichtingen van de onderwijsinspectie;
- het implementeren van onderwijsinnovatie;
- het uitwerken van een professionaliseringsbeleid en het voeren van een nascholingsbeleid.
Daarnaast ontwikkelt PBD-GO! een visie op onderwijskwaliteit en formuleren we op basis van die visie, samen met de andere centrale diensten van het GO!, standpunten en brengen we publicaties uit.
Ondersteunen is samenwerken
Uit onze poolstervisie, onze missie, het PPGO! en onze decretale opdrachten vloeit één centraal engagement: het GO! streeft kwaliteitsvol onderwijs na voor elke lerende en PBD-GO! ondersteunt de onderwijsinstellingen daarin. Samen met de Onderwijsinspectie, die optreedt als onafhankelijk toezichtorgaan, vormen we een kwaliteitsdriehoek die garandeert dat we ons engagement waarmaken. De onderwijsinstellingen en -besturen behouden daarin hun autonomie, maar zijn ook de eindverantwoordelijke voor de onderwijskwaliteit die ze bieden.
We willen ook de scholengroepen betrekken bij de ondersteuning van hun scholen. In nauwe afstemming met de PBD-GO! SPOC vormen ze een hefboom in het realiseren van onze klantnabijheid. Sommige scholengroepen staan heel sterk in het uitbouwen van kwaliteitszorg op lokaal niveau. We willen hen in deze sterkte erkennen en bekijken hoe we kunnen samenwerken in opleidingen en het tot stand brengen van schooloverstijgende professionele leergemeenschappen. De complementariteit op vlak van de aanvangsbegeleiding van startende leraren binnen bepaalde scholengroepen is daar een mooi voorbeeld van.