Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Samenstelling en bevoegdheden
De raden van bestuur zijn bevoegd voor de organisatie van het GO! in hun regio op het vlak van:
- algemeen beleid
- pedagogisch beleid
- personeelsbeleid
- materieel en financieel beleid
Elke raad van bestuur is samengesteld uit tien leden:
- 6 leden die rechtstreeks worden verkozen door de leden van de schoolraad
- 3 leden die via coöptatie worden aangevuld op voorstel van het college van directeurs
- 1 algemeen directeur die eveneens deel uitmaakt van de raad van bestuur en een raadgevende stem heeft
De raad van bestuur wordt verkozen voor een periode van vier jaar.
Meer details vind je in het bijzonder decreet betreffende het gemeenschapsonderwijs van 14 juli 1998 in het hoofdstuk over de raad van bestuur van de scholengroep (artikel 21 t.e.m. 25 van het BDGO).
Mandaatperiode
De huidige mandaatperiode loopt van 1 april 2022 tot en met eind maart 2026.
Wanneer een gecoöpteerd lid ontslag neemt, vindt er een coöptatie plaats voor de opvulling van het mandaat door de zes rechtstreeks verkozen leden.
In het geval dat een rechtstreeks verkozen lid van de raad van bestuur van een scholengroep ontslag neemt of om een andere reden het mandaat niet verder kan opnemen, zal nagegaan worden of er opvolgers zijn. Als er geen opvolger is zullen er verkiezingen worden gehouden voor de invulling van het mandaat.