Via een gemoderniseerd SO spelen scholen via tal van maatregelen in op een aantal uitdagingen die zich in grote lijnen situeren op volgende terreinen:
- omgaan met schoolmoeheid/spijbelproblematiek,
- het inplanten van een behoeftedekkend studieaanbod,
- de actualisering van het curriculum,
- de optimalisering van onderwijsloopbanen,
- gelijke onderwijskansen,
- onderwijskwaliteit.
Nieuws
24/3/2021
De taxonomie van Bloom uit de doeken
In de nieuwe leerplannen secundair onderwijs zijn de beheersingsniveaus van de doelen gebaseerd op de taxonomie van Bloom. Om je kennis te laten maken met de basisprincipes ervan, zet de PBD-GO! alles nog eens op een rij in een infofilmpje.
20/1/2021
Nieuwe leerplannen (ontwerpfase) tweede graad secundair onderwijs
Er werden nieuwe ontwerpen voor leerpannen in de tweede graad secundair onderwijs gepubliceerd op onze website.
2/12/2020
Eerste hulp bij programmatie en organisatie curriculum secundair onderwijs
Om schoolteams optimaal voor te bereiden op de nieuwe onderwijsdoelen in de 2e graad secundair onderwijs, biedt de PBD-GO! een aantal interessante overzichten aan van de eindtermen, cesuurdoelen en doelen uit de beroepskwalificaties.