Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Wat is het project e-content?
Met het project e-content zetten we als GO! in op digitale leermiddelen. Vanuit de pedagogische begeleidingsdienst werkt een team aan het uitwerken van pistes om tot een breed aanbod aan kwalitatieve digitale leermiddelen te komen.
Het project probeert tegemoet te komen aan de noden in het secundair onderwijs. Het team ontwikkelt daartoe een toolbox waarmee leerkrachten of schoolteams zelf aan de slag kunnen en ondersteunt enkele netbrede projecten.
Daarnaast wordt gezocht naar samenwerkingsmodellen met uitgeverijen, technologiebedrijven, sectorfederaties en andere stakeholders. Naast digitale leermiddelen die ingezet worden binnen een blended leertraject, bevat het portfolio van dit project ook nieuwe technologieën zoals virtual en augmented reality en game-based learning. Zo is er bijvoorbeeld een GO! XR-expertnetwerk in uitbouw.
Meer info of wens je zelf mee samen te werken? Neem dan contact op met e-content@g-o.be.
Stand van zaken
Op de materialenbank van GO! Navigator kan je onder de tegel ‘Digitale Leermiddelen’ volgende zaken terugvinden:
- De toolbox digitale leermiddelen met daarin:
- Enkele inspirerende voorbeelden van digitale leermiddelen
- Een interactief leerpad om leerkrachten te ondersteunen in het ontwikkelproces
- Praktische criterialijsten om de kwaliteit van leermiddelen te evalueren
- Een begrippenlijst waarin begrippen m.b.t. digitale leermiddelen worden uitgelegd
- Een beoordelingswijzer om scholen te ondersteunen in het kiezen van een auteurstool
- Ondersteunende info en handleidingen voor enkele multimedia creatietools
- Een inventaris van huidige digitale leermiddelen (vanaf mei 2024)
- Info over de lopende samenwerkingsprojecten
Teacher design team projecten 2024-2025
Harde sector |
---|
Interactief maken van bestaand pdf-leerstof over machinale houtbewerking. 1 leermodule per machine, aangevuld met multimediaal materiaal en formatieve evaluatie. |
Ontwikkeling digitaal leerpad met labo-oefeningen voor context auto-elektriciteit in de 2de graad arbeidsmarkt. |
Ontwikkeling van een leerpad rond laboproeven mechanica voor de 3de graad: studie van aanwezige tools op de markt die ingebed worden in leermodules voor labopraktijk (bv. trekproef, …). |
Zachte sector |
---|
Ontwikkeling van basispakket voor keukentoestellen: theoretische leermodules, aangevuld met interactieve 360°scenario’s en no-code VR-toepassingen voor specifieke procedures. |
Ontwikkeling theoretische leermodules, aangevuld met interactieve content, digitale stappenplannen en/of no-code VR-toepassingen voor specifieke procedures in studiegebied personenzorg. |
Ontwikkeling digitale content voor de BK-doelen in 2de graad voor sport- en spelleider. |
Basisvorming |
---|
Vakoverschrijdende lesmodules met geïntegreerde inhouden uit de duurzaamheidsdoelstellingen (focus burgerschap, historisch bewustzijn en ruimtelijk bewustzijn) in alle finaliteiten. |
Specifieke eindtermen |
---|
Ontwikkeling digitale content Moderne Talen (doorstroomfinaliteit) specifiek gedeelte taalwetenschappen en in de richting Taal- en communicatiewetenschappen in 2de en 3de graad. |
Ontwikkeling 3de jaar Latijn volgens GO! visie (in navolging van lesmethode via Lernova). |
Ontwikkelen digitale content (obv cursus networking essentials BIASC) voor Netwerk en communicatie. |