Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Verplichte registratie waar de behandeling gebeurt
Registratie van klachten is verplicht; een registratieformulier is een noodzakelijk hulpmiddel.
Klachten worden geregistreerd waar ze worden behandeld.
Zeker op het niveau van de scholengroep moeten klachten geregistreerd worden. Zo kan hierover ook gerapporteerd worden.
Registreer de gegevens systematisch. Dit scheelt achteraf veel tijd.
Informele klachten
Klachten die onmiddellijk door de directeurs op een informele wijze worden afgehandeld hoeven geen rapportering. Toch is ook op schoolniveau klachten registreren wel handig om zo de communicatie met de ouders op te volgen en bij te houden.
Gebruik van klachtenformulier
Voor de registratie van klachten kun je gebruikmaken van het klachtenformulier zodat je het verloop van de klachtenbehandeling gemakkelijk kunt opvolgen. Het klachtenformulier vermeldt alle gegevens die je verplicht moet bijhouden voor rapportering. Bovendien zorgt het formulier voor uniformiteit die later bij de verwerking en analyse van de gegevens goed van pas komt. De informatie wordt toegankelijker en overzichtelijker. Als altijd dezelfde gegevens worden geregistreerd, kan men betrouwbare statistieken, vergelijkingen maken die nuttige managementinformatie opleveren.