Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Ontwikkelingsdoelen BuBaO
Het buitengewoon onderwijs laat de leerlingen geen gemeenschappelijk leerprogramma doorlopen, maar zorgt voor een geïndividualiseerd curriculum dat aangepast is aan de noden en de mogelijkheden van elke leerling.
Daarom selecteert de klassenraad de ontwikkelingsdoelen die het voor een bepaalde leerling of leerlingengroep wil nastreven. Deze selectie is een fase in de handelingsplanning.
Schoolteams kunnen ontwikkelingsdoelen selecteren uit:
- de ontwikkelingsdoelen die voor een bepaald onderwijstype of een bepaalde opleidingsvorm zijn vastgelegd
- de eindtermen of ontwikkelingsdoelen van het gewoon basisonderwijs of het gewoon secundair onderwijs
- de ontwikkelingsdoelen die voor andere onderwijstypes of een andere opleidingsvorm zijn vastgelegd
De doelenselectie wordt vastgelegd in het handelingsplan. Het handelingsplan vermeldt ook hoe het multidisciplinair teamwerk wordt gepland en hoe de sociale, psychologische, orthopedagogische, medische en paramedische hulpverlening in het opvoedings- en onderwijsaanbod wordt geïntegreerd.
Het handelingsplan wordt opgemaakt door de klassenraad, in samenspraak met het CLB en indien mogelijk met de ouders. De ontwikkelingsdoelen voor buitengewoon basisonderwijs kunnen geraadpleegd worden via de website van het departement Onderwijs & Vorming.
Ontwikkelingsdoelen BUSO
Opleidingsvorm 1, 2 en 3
Voor opleidingsvorm 1, 2 en 3 kan het schoolteam (naast de selectie uit de ontwikkelingsdoelen bepaald voor de betreffende opleidingsvorm) ontwikkelingsdoelen selecteren uit de (specifieke) eindtermen, ontwikkelingsdoelen en erkende beroepskwalificaties van het gewoon secundair onderwijs, van andere types van het buitengewoon secundair onderwijs of van het gewoon of buitengewoon basisonderwijs. Deze selectie is een fase in de handelingsplanning.
Opleidingsvorm 4
Voor opleidingsvorm 4 gelden de (specifieke) eindtermen, ontwikkelingsdoelen en erkende beroepskwalificaties van het overeenstemmend niveau van het gewoon secundair onderwijs.