- PTC Financiën
- PTC Personeel
- PTC Infrastructuur
- PTC Basisonderwijs
- PTC Secundair Onderwijs
- PTC Niet-leerplicht onderwijs
Voor specifieke thema's kunnen projectmatig werkende ad hoc commissies worden opgericht of kan het STAP advies inwinnen bij andere adviesorganen.
De voorzitter van het PTC wordt door de commissieleden gekozen uit de geleding van de AD's, behalve als geen enkele AD zich kandidaat stelt.
De 12 leden van de PTC's worden in principe voor vier jaar aangeduid, hun mandaat wordt gelijktijdig beëindigd als de mandaten van het STAP.
• 4 leden van de centrale diensten
• 4 leden gekozen uit het mesoniveau (CoRa, CoDi en DiCo)
• 4 leden uit het lokaal niveau
Voor elke PTC is ook een notulist van de centrale diensten voorzien.
In de uitvoering van overeengekomen beleidsacties die zijn opgenomen in de beleidsagenda, kunnen de PTC’s voor bijkomend advies worden betrokken.
Jouw contactpersoon
Katleen Janssens
coördinator kwaliteitsmonitoring en strategische projecten, Beleid en StrategieWillebroekkaai 36, 1000 Brussel