Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Internationale samenwerking
Naast het volgen van intensieve trainingen en workshops, het ontwikkelen van materiaal en het implementeren van zelfregulerend leren (ZRL) op school, kregen de deelnemers van het project de kans om twee keer de grens over te steken naar Nederland.
In februari observeerden zo'n dertig GO! collega's via jobshadowing de implementatie van zelfregulerend leren in vier Nederlandse scholen: Dr. Schaepmanschool, Het Tangram, Casimirschool en Montessorischool Capelle. Samen met de collega’s van deze scholen namen ze deel aan een inspirerend programma van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs van de Thomas More Hogeschool in Rotterdam (TMH), gericht op zelfregulerend leren. Het bezoek van onze collega’s werd ook opgepikt in Rotterdam.
Een van de hoogtepunten van dit verrijkende buitenlandse bezoek, was een lezing van Patrick Sins (TMH). Hij benadrukte dat onderwijs niet alleen gericht moet zijn op het overdragen van kennis en vaardigheden, maar ook op het aanleren van effectieve leerstrategieën. Daarbij onderstreepte Sins het belang van het integreren van zelfregulerend leren in de dagelijkse lespraktijk. Hij vertelde dat deze benadering vaak onderbelicht blijft, ondanks de cruciale rol in het onderwijsproces.
Podcast Meesterlijk zelfregulerend
In het kader van het project rond zelfregulerend leren, maakte de PBD-GO! de podcast ‘Meesterlijk zelfregulerend’. Tijdens het bezoek aan Rotterdam strikten de PBD-collega's expert Patrick Sins voor een inspirerende bonusaflevering waarin hij vertelt over zijn onderzoek naar zelfregulerend leren, over expliciete instructie, de iSelf-methode en zelfregulerend leren in Nederland.
De volledige podcast Meesterlijk zelfregulerend kan je beluisteren via Spotify.