Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Zoektocht naar houvast in een diverse praktijk
Als onderwijsprofessional in het volwassenenonderwijs of het deeltijds kunstonderwijs weet je dat ‘zorg’ in jouw onderwijscontext vaak minder expliciet aanwezig is. Toch bots je ongetwijfeld ook op leerlingen of cursisten met complexe verhalen, een stevige rugzak of een hobbelig parcours. Denk aan jongeren die na ongekwalificeerde uitstroom een tweede kans grijpen, of volwassenen die opnieuw aansluiting zoeken bij leren en creëren.
Als leraar of trajectbegeleider in deze context heb je misschien soms het gevoel er alleen voor te staan. Je zoekt naar manieren om met gedragsproblemen, klasdynamiek of emotionele noden om te gaan. Maar waar vind je handvatten die passen bij jouw realiteit?
Hoe PBD-GO! ook jou kan helpen
Hoewel de vormingen van de PBD-GO! niet altijd specifiek ontwikkeld zijn voor het volwassenenonderwijs of het deeltijds kunstonderwijs kunnen ze toch vaak ook in jouw onderwijscontext verrassend relevant zijn. Met een kleine vertaalslag naar jouw praktijk kan je er veel uit halen. Bovendien is er in de meeste sessies ruimte om eigen casussen in te brengen. Zo krijg je antwoorden op jouw concrete vragen, in dialoog met collega’s uit diverse onderwijscontexten.
Speciaal voor wie werkt met volwassenen
Deskundig keuvelen – Hoe blijf je professioneel én menselijk nabij?
In deze vorming wordt het spanningsveld tussen nabijheid en professionele afstand verkend. Hoe blijf je betrokken zonder jezelf te verliezen? Hoe bouw je een vertrouwensrelatie op met hoofd én hart, zonder je grenzen uit het oog te verliezen?
Er wordt gewerkt met het KEUVEL-kader: een warme, praktische leidraad voor wie relationeel wil werken met kracht, kwetsbaarheid en echtheid. Deze dag biedt herkenning, inspiratie en concrete instrumenten voor je dagelijkse praktijk.
Interesse? Inschrijven kan via deze link.
Ook de volgende twee vormingen kunnen aansluiten bij jouw praktijk.