Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Het realiseren van een positief werkgeversimago doe je stapsgewijs. De algemene principes zijn:
- Kies een duidelijk profiel;
- Communiceer enthousiasmerend in je berichten. Zo ziet en voelt de lezer hoe fijn het is bij jou op school, scholengroep of in de instelling;
- Kies de juiste timing van communiceren;
- Kies de juiste media (afhankelijk van de lokale context).
Door in te zetten op een positief werkgeversimago kan je twijfelende kandidaten over de streep halen om voor jou als werkgever en het GO! als sterk merk te kiezen.
Het GO! als sterk merk doet dienst als hefboom
Een sterk werkgeversmerk dat uitstraalt vanuit het GO! als net kan jou hierbij helpen. Wanneer het GO! naar partners trekt (zoals lerarenopleiders), of specifieke doelgroepen tracht te activeren (zoals zij-instromers), dan gebeurt dit idealiter vanuit een gezamenlijk aanbod, nl. een overtuigend en aantrekkelijk merk, zowel in woord als in beeld. Dit 'employer brand' verbindt alle GO! acties rond het lerarentekort tot een sterk en in het oog springend geheel.
Regionale context
Uiteraard is ook de regionale context zeer belangrijk bij werkgeverscommunicatie. Het is tenslotte jouw school of instelling die aanwerft als onderdeel van een scholengroep die zich soms in meer of mindere mate mee kan profileren vanuit specifieke sterktes. Het GO! werkgeversmerk kan dan ook verfijnd worden vanuit de specifieke situatie van de scholen(groepen) (branded house).