Voorkeuren
Cookie instellingen
Aanmelden

Een positief werkgeversimago realiseren

Pagina delen

Het realiseren van een positief werkgeversimago doe je stapsgewijs. De algemene principes zijn:

  1. Kies een duidelijk profiel;
  2. Communiceer enthousiasmerend in je berichten. Zo ziet en voelt de lezer hoe fijn het is bij jou op school, scholengroep of in de instelling;
  3. Kies de juiste timing van communiceren;
  4. Kies de juiste media (afhankelijk van de lokale context).

Door in te zetten op een positief werkgeversimago kan je twijfelende kandidaten over de streep halen om voor jou als werkgever en het GO! als sterk merk te kiezen. 

Het GO! als sterk merk doet dienst als hefboom

Een sterk werkgeversmerk dat uitstraalt vanuit het GO! als net kan jou hierbij helpen. Wanneer het GO! naar partners trekt (zoals lerarenopleiders), of specifieke doelgroepen tracht te activeren (zoals zij-instromers), dan gebeurt dit idealiter vanuit een gezamenlijk aanbod, nl. een overtuigend en aantrekkelijk merk, zowel in woord als in beeld. Dit 'employer brand' verbindt alle GO! acties rond het lerarentekort tot een sterk en in het oog springend geheel.

Regionale context

Uiteraard is ook de regionale context zeer belangrijk bij werkgeverscommunicatie. Het is tenslotte jouw school of instelling die aanwerft als onderdeel van een scholengroep die zich soms in meer of mindere mate mee kan profileren vanuit specifieke sterktes. Het GO! werkgeversmerk kan dan ook verfijnd worden vanuit de specifieke situatie van de scholen(groepen) (branded house). 

Heb je een vraag?

Communicatie en kennisdeling - 02 790 93 00

Of stuur je vraag via info@g-o.be

GO! nieuwsbrief

Ontvang nieuws en ondersteuning voor GO! professionals, ons opleidingsaanbod en zoveel meer.

Schrijf je in

Welkom op GO! pro

Niet aanmelden
Personaliseer je GO! pro-ervaring en kies je onderwijsniveau als kijkfilter voor nieuws en opleidingen.
of
Meld je aan met je GO! account en krijg nieuws en inhoud op jouw maat te zien.

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Nog even geduld. Momenteel heb je nog geen (recht op een) GO! account met toegang tot GO! pro. Van zodra de GO! contactendatabank beschikt over de contact- en functiegegevens van het (niet-)onderwijzend personeel in de scholen en instellingen, heb ook jij (recht op) een GO! account met toegang tot GO! pro.

Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in de GO! contactendatabank. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.