Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Wil je als school het leren en lesgeven binnen een vakgroep duurzaam versterken? In dit verandertraject werkt een vakgroep nauw samen als procesteam rond een gezamenlijke casus, met gerichte aandacht voor leerdoelen, differentiatie, zelfregulerend leren en samenwerking, gedragen én ondersteund door het beleidsteam.
Doelgroep
Dit verandertraject met geïntegreerde opleiding is gericht op schoolteams in het secundair onderwijs. Daarbij fungeert één vakgroep als procesteam in een diepgaande samenwerking.
Doelen van het verandertraject
- De vakgroep formuleert op basis van een analyse van de beginsituatie een gezamenlijke onderzoeksvraag en gaat hiermee aan de slag binnen het traject.
- De vakgroep vertaalt de vakdoelen naar concrete leerdoelen, brengt de beginsituatie van leerlingen systematisch in kaart en past haar lespraktijk aan door gericht te differentiëren.
- De vakgroep versterkt het zelfregulerend leren van leerlingen door leerdoelen zichtbaar te maken, leerlingen eigenaarschap te geven over hun leren en gericht leerbegeleiding te bieden.
- De vakgroep ontwikkelt praktijken voor samenwerkend leren en zet deze gericht in om de interactie tussen leerlingen te versterken en gezamenlijke leerdoelen te bereiken.
- Het beleidsteam faciliteert en ondersteunt het volledige proces door opvolging te organiseren, afspraken te maken over vak- en graadoverschrijdende samenwerking en brede basiszorg te versterken.
Opbouw van het verandertraject
Er wordt gestart vanuit een gezamenlijke casus die door de leraren van een bepaalde vakgroep samen met het beleid van een school gekozen wordt.
We voorzien een traject met geïntegreerde opleiding gedurende twaalf dagdelen, afwisselend met het schoolteam, de vakgroep en het schoolbeleid.
Deelnemen
Je vraagt deelname aan via de begeleidingsovereenkomst.