Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Een invuldocument voor het hele team. Deze fiche dient om de eerste stappen te zetten in het bepalen van:
- De vonk: wat is de vonk/aanleiding van deze case?
- De case: waarover wil jij nadenken in deze case?
- Project-/teamnaam.
- De onderzoeksvraag: welk resultaat wil jij dat je prototype oplevert? Waarom is de case en het resultaat belangrijk?
- De doelgroep: beschrijf wie er baat heeft bij het resultaat van je project? Zet je in de schoenen van … en denk na over hun ervaringen.
De tool vat de motivatie en het draagvlak voor je design traject samen en geeft richting. Het bevat niet enkel een werktitel voor je case en een project- of teamnaam, maar ook de WAAROM.
Waarom voelen je team en jij energie om te werken aan deze case?
Welke meerwaarde willen jullie met het prototype van oplossing bieden voor welke doelgroep?
Als projecttrekker kun je het invuldocument op voorhand in potlood invullen. De finale versie maak je best samen als team.
Waarom?
Deze zaken definiëren draagt bij tot alle neuzen in dezelfde richting krijgen. Er mag geen ongelijkheid onder de teamleden bestaan. Het helpt ook om het hieropvolgend onderzoek gericht uit te voeren.
Aanpak
1. Schrijf eerst de vonk/aanleiding van de case, vervolgens een beschrijving van de case en tot slot de project-/teamnaam.
2. Laat de deelnemers zelf nadenken over de onderzoeksvraag en laat ze deze opschrijven op post-its.
3. Bespreek deze individuele onderzoeksvragen in groep en stel een gezamenlijke onderzoeksvraag op waar elke deelnemers akkoord mee is en schrijf deze op in de case fiche template.
4. Bespreek met de groep de doelgroep van de case en zet jezelf in de schoenen van deze groepen.
Materiaal
- De Case fiche template
- Post-its
- Schrijfgerief