Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Wat is een pitch?
Een korte presentatie van jouw idee, project of product aan een publiek. Aandacht trekken, interesse wekken en ontvangers overtuigen van de waarde van het idee, dat zijn de doelen. Een pitch gebruik je om bijvoorbeeld investeerders te overtuigen om geld in het project te steken of om besluitvormers te overtuigen van de waarde van het idee.
De naam komt van 'elevator pitch'. Je stapt in de lift en de afgevaardigd bestuurder van het GO! stapt ook in. Je hebt tijd tot de bovenste verdieping om deze persoon te overtuigen.
We gaan ervan uit dat je minimum 3 tot maximum 10 minuten hebt en dat je visuele middelen kan inzetten.
Waarom?
Het biedt een korte en krachtige manier om jouw idee te presenteren aan anderen en hen te overtuigen van de waarde ervan. Een goed uitgevoerde pitch kan het verschil maken tussen het wel of niet slagen van jouw idee.
Aanpak
Timing
Voorzie voldoende tijd om te oefenen en de pitch concreet te maken. Na de pitch voorzie je een volledige dag zodat de teams voldoende feedback krijgen.
Verloop
Gebruik eerder verzamelde informatie om de pitch te structureren. Je pitch moet vlot uit jou rollen. Hierna start een 'vraag en antwoord' ronde waar je feedback kan geven. Vervolgens nemen de teams de feedback mee om het idee verder bij te sturen. Je laat de pitch best doen door één persoon. Kies de sterkste communicator.
Doel
Een volledig beeld krijgen van het idee en de nodige feedback krijgen om nog verder te optimaliseren.