Voorkeuren
Cookie instellingen
Aanmelden

Wat, waarom en hoe pitchen?

Pagina delen

Wat is een pitch?

Een korte presentatie van jouw idee, project of product aan een publiek. Aandacht trekken, interesse wekken en ontvangers overtuigen van de waarde van het idee, dat zijn de doelen. Een pitch gebruik je om bijvoorbeeld investeerders te overtuigen om geld in het project te steken of om besluitvormers te overtuigen van de waarde van het idee.

De naam komt van 'elevator pitch'. Je stapt in de lift en de afgevaardigd bestuurder van het GO! stapt ook in. Je hebt tijd tot de bovenste verdieping om deze persoon te overtuigen.

We gaan ervan uit dat je minimum 3 tot maximum 10 minuten hebt en dat je visuele middelen kan inzetten. 

Waarom?

Het biedt een korte en krachtige manier om jouw idee te presenteren aan anderen en hen te overtuigen van de waarde ervan. Een goed uitgevoerde pitch kan het verschil maken tussen het wel of niet slagen van jouw idee.

Aanpak

Timing
Voorzie voldoende tijd om te oefenen en de pitch concreet te maken. Na de pitch voorzie je een volledige dag zodat de teams voldoende feedback krijgen.

Verloop
Gebruik eerder verzamelde informatie om de pitch te structureren. Je pitch moet vlot uit jou rollen. Hierna start een 'vraag en antwoord' ronde waar je feedback kan geven. Vervolgens nemen de teams de feedback mee om het idee verder bij te sturen. Je laat de pitch best doen door één persoon. Kies de sterkste communicator.

Doel
Een volledig beeld krijgen van het idee en de nodige feedback krijgen om nog verder te optimaliseren.

Heb je een vraag?

Mark Willems
Katleen Janssens - 02 790 94 34
Ariane Carlier - 02 790 96 91

Of stuur je vraag via info@g-o.be

GO! nieuwsbrief

Ontvang nieuws en ondersteuning voor GO! professionals, ons opleidingsaanbod en zoveel meer.

Schrijf je in

Welkom op GO! pro

Niet aanmelden
Personaliseer je GO! pro-ervaring en kies je onderwijsniveau als kijkfilter voor nieuws en opleidingen.
of
Meld je aan met je GO! account en krijg nieuws en inhoud op jouw maat te zien.

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Nog even geduld. Momenteel heb je nog geen (recht op een) GO! account met toegang tot GO! pro. Van zodra de GO! contactendatabank beschikt over de contact- en functiegegevens van het (niet-)onderwijzend personeel in de scholen en instellingen, heb ook jij (recht op) een GO! account met toegang tot GO! pro.

Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in de GO! contactendatabank. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.