Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
WAT is een empathy map?
Een empathy map, of empathiekaart, is een instrument dat wordt gebruikt om gegevens over klanten te verzamelen en zo een dieper inzicht te verkrijgen in de doelgroep. Het biedt een visualisatie van klantgegevens, samengevat in vier kwadranten die elk een ander aspect van de gebruiker beschrijven. Deze map wordt ontwikkeld op basis van resultaten uit observatie- of onderzoeksfases.
WAAROM deze tool gebruiken?
Het biedt een beter begrip van de eindgebruiker. Het geeft ook belangrijke informatie die wordt samengevat in een duidelijke visualisatie. Het benadrukt trouwens belangrijke inzichten uit onderzoek en het is een snel en kosteneffectief instrument dat gemakkelijk kan worden aangepast aan veranderende behoeften.
HOE PAS IK een empathy map TOE, wat is de AANPAK?
Het proces van het invullen en gebruiken van een empathy map omvat verschillende stappen:
Stap 1: Bepaal de doelstellingen voor de empathy map en identificeer de gebruikers waarop het gericht is.
Stap 2: Bestudeer de interne wereld van de gebruiker door hun gedachten, gevoelens, zorgen en aspiraties vast te leggen.
Stap 3: Onderzoek de externe wereld van de gebruiker, inclusief wat ze zien, zeggen, doen en horen.
Stap 4: Samenvatten en optimaliseren van de verzamelde informatie, waarbij feedback van verschillende teamleden wordt meegenomen.
Stap 5: Herzien en afronden van de empathy map, waarbij de focus ligt op het creëren van een duidelijke en effectieve visualisatie die kan worden gebruikt bij het nemen van beslissingen over productontwerp, marketingstrategieën en meer.
Visualisatie en filmpje