Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Een visuele weergave van een verhaal, proces of gebruikerservaring. Het bestaat uit een reeks afbeeldingen. Elke reeks stelt een scène voor. Storyboarding wordt vaak ingezet in de film-, video- en game-industrie om de visuele verhaallijn te plannen.
Het is een belangrijke en centrale tool in je pad naar een helder prototype. Het helpt je om vanuit een positieve ervaring van de eindgebruiker je prototype uit te werken, te verbeteren en te finaliseren.
Waarom?
Het doel van een storyboard is om de gebruikerservaring beter te begrijpen en om de verschillende scenario's die zich kunnen voordoen bij het gebruik van het product of de dienst, te visualiseren. Het helpt om mogelijke problemen te identificeren en deze op te lossen vooraleer er tijd- en geldsinvesteringen gebeuren tijdens de ontwikkeling van het prototype.
Aanpak
Je begint met het identificeren van de verschillende scenario's die zich kunnen voordoen bij het gebruik van het product of de dienst. Vervolgens werk je de scenario's uit in een reeks afbeeldingen. Elke reeks stelt een scène voor. Het is belangrijk dat het verhaal logisch en begrijpelijk is. Het storyboard test je door het te demonstreren aan gebruikers en hun feedback te verzamelen.
Materiaal
Er is geen standaard template voor het maken van een storyboard. Je kan het maken op papier, op een whiteboard of digitaal met behulp van software zoals Sketch, Figma of Adobe XD.
Voorzie potloden, papier en post-its of digitaal tekengereedschap. Werk met de tools waarbij je je comfortabel voelt en die het best inzetbaar zijn voor het specifieke project.