Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Uit de analyse van de doorlichtingsverslagen blijkt een veelvoorkomend euvel bij een tekort op de onderwijsleerpraktijk het gebrek aan doelgerichtheid van het geboden onderwijs.
Leraren kennen het gevalideerd doelenkader onvoldoende (ontwikkelingsdoelen, eindtermen noch GO! leerplandoelen) en hanteren nog te vaak andere kaders, eigen inzichten en methodes om richting te geven aan hun onderwijs.
Het GO! leverde aanzienlijke inspanningen om zowel op het niveau van de ontwikkelingsdoelen en eindtermen als in de eigen leerplannen de lat merkelijk hoger te leggen en doelen concreet en bevattelijk uit te werken. Onder meer door het lerarentekort ligt het bereik van de initiatieven om leraren mee te nemen in het vernieuwde curriculum ver beneden de verwachting.
Nieuwe pistes moeten maximaal aangewend en door iedereen binnen de keten van beleidsverantwoordelijken ondersteund en aangemoedigd worden om ervoor te zorgen dat het nieuwe curriculum tot op het niveau van elke individuele leraar gekend is en de basis vormt van de onderwijsleerpraktijk.
Het laagdrempelig aanreiken van gebruiksvriendelijke tools voor de leraar en het kunnen realiseren van nabijheid in begeleiding door PBD-GO! is noodzakelijk.