Voorkeuren
Cookie instellingen
Aanmelden

Team Communicatie en kennisdeling

Pagina delen

Voorbeelden Patroon

Missie

Het team Communicatie en kennisdeling verzorgt de integrale communicatie voor het GO! – van het communicatieplan tot en met de uitvoering. Het doel is zorgen voor een positieve profilering van het GO!, zowel op netniveau als lokaal, en maximale transparantie en kennisdeling binnen het net, over alle bestuursniveaus. 
Om dit te realiseren beheert en ontwikkelt het team een professionele mix van kanalen, formats en communicatiemiddelen. We delen op die manier onze kennis en inspirerende voorbeelden in heel het net en versterken daarmee de interne verbondenheid. 

Kennisdeling via de GO! kanalen

Kennisplatform GO! pro  
Op het online kennisplatform GO! pro wordt alle kennis samengebracht die de GO! professional nodig heeft om zijn job op een degelijk geïnformeerde manier te vervullen. Het volledige ondersteuningsaanbod vanuit de centrale diensten is er te vinden, inclusief actuele nieuwsberichten, visies en standpunten, …. Log je in dan heb je vanop je personaliseerbare startpagina toegang tot de informatie specifiek voor jouw profiel.

GO! nieuwsbrief 
Via de wekelijkse GO! nieuwsbrief op dinsdag worden GO! professionals op de hoogte gebracht van het recentste nieuws op GO! pro. Elke GO!’er ontvangt een individuele nieuwsbriefversie afgestemd op zijn eigen functie en rol in ons net.

GO! alerts  
Om ervoor te zorgen dat het GO! met één gelijkgerichte stem reageert op bepaalde actuele onderwijskwesties zetten we GO! alerts in. In deze ad-hocmailings delen we de standpunten die het GO! inneemt met onze algemeen directeurs en coördinerend directeurs (codi en dico). De GO! alerts spelen per definitie kort op de bal. 

Publieke website 
De website www.g-o.be is het publieke uithangbord van het GO!. Wie het GO! wil leren kennen vindt er naast een elementaire voorstelling van ons net (het PPGO!, onze structuur) ook een selectie van thema’s. Elk van deze digitale themadossiers bevat het GO! standpunt, een historiek en voorbeelden uit onze scholen. 
Ook de persberichten, GO! vacatures en een scholenzoeker zijn op deze website aanwezig. 
 
Sociale media 
Ons team geeft vorm aan de sociale mediastrategie van het GO!. We beheren een bewuste selectie van sociale media uit naam van het GO! (Facebook, X, YouTube, Instagram en LinkedIn). Deze kanalen worden ingezet om de reputatie van het GO! online te verbreden en om interactie mogelijk te maken.  Op de sociale media bouwen we aan een GO! community van fans van ons net. Daarbij hoort ook een hashtagstrategie #fieroponsGO.

Profilering en huisstijl

Je school of instelling nog beter op de kaart zetten door fris ogende GO! producten en professionele communicatiebegeleiding en -advies? Ook daarvoor bieden wij concrete ondersteuning. Het GO! communicatieboekje  bundelt het hele aanbod. Met de begeleiding en producten uit dit boekje wordt sterke communicatie voor elke GO! instelling een haalbare en betaalbare kaart. In ons gamma vind je een hele reeks producten, van folders tot gevelbekleding, een website of een filmpje of campagnevisual voor je school...  

Op maat communicatieadvies en –opleiding

Spreek ons gerust ook aan voor strategisch communicatieadvies op maat. Communicatie rond leerlingenwerving bijvoorbeeld. Of een herprofileringsoefening naar aanleiding van een fusie van scholen, een nieuwe school, of als reactie op een nieuwe of versterkte concurrent in de regio.  

Publicaties

Het GO! publiceert geregeld folders, brochures en andere boekjes om de professionals te informeren over onze organisatie. Dat kunnen onze basisdocumenten zijn, infoboekjes, het jaarverslag, het Memorandum voor de Vlaamse Regering, het GO! communicatieboekje en zo meer. 
 
Daarnaast beschikt het GO! over een publicatiefonds om cahiers of boeken uit te geven die de professionals in hun job versterken en ondersteunen. Hiervoor werkt het GO! samen met Uitgeverij Politeia nv.

Communicatienetwerk

We organiseren en coördineren het (lerend) netwerk van communicatiecoördinatoren van de scholengroepen. In dit netwerk wordt specifieke expertise rond communicatie onderling gedeeld en worden communicatieopleidingen voorzien. 

Pers- en crisiscommunicatie

Wanneer een school of scholengroep met een plotse media-aandacht te maken krijgt, bijvoorbeeld door een crisissituatie, dan kan die steeds een beroep doen op de persverantwoordelijken van het GO!. Zij leveren ook advies aan scholen(groepen) die vragen hebben over pers- of crisiscommunicatie.

Heb je een vraag?

Cynthia Vanhee - 02 790 94 44
Communicatie en kennisdeling - 02 790 93 00
GO! huisstijl - 0499 07 26 28

Of stuur je vraag via info@g-o.be

GO! nieuwsbrief

Ontvang nieuws en ondersteuning voor GO! professionals, ons opleidingsaanbod en zoveel meer.

Schrijf je in

Welkom op GO! pro

Niet aanmelden
Personaliseer je GO! pro-ervaring en kies je onderwijsniveau als kijkfilter voor nieuws en opleidingen.
of
Meld je aan met je GO! account en krijg nieuws en inhoud op jouw maat te zien.

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Nog even geduld. Momenteel heb je nog geen (recht op een) GO! account met toegang tot GO! pro. Van zodra de GO! contactendatabank beschikt over de contact- en functiegegevens van het (niet-)onderwijzend personeel in de scholen en instellingen, heb ook jij (recht op) een GO! account met toegang tot GO! pro.

Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in de GO! contactendatabank. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.