Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
GO! Academy heeft onder andere als doelstelling om goede praktijken van online leren in de 10 GO! CVO te delen. Tijdens het schooljaar 2024 – 2025 zijn we met een aantal geïnteresseerden en ervaringsdeskundige van de verschillende centra samengekomen in de Hub Digitale didactiek online leren, om ervaringen en goede praktijken van verschillende aspecten van online leren in het volwassenenonderwijs te delen.
Om kennisdeling te vergemakkelijken hebben we op basis van de verslagen van deze sessies (+ Charter en Kijkwijzer) een GPT gebouwd: https://chatgpt.com/g/g-682c2f7feebc8191a56e3c0885cdc17a-go-academy-digitale-didactiek-online-leren . Deze is toegankelijk voor iedereen via een (gratis) ChatGPT-account. De chats met de gebruikers worden niet gebruikt om het model te trainen en de inhoud van de reacties komt enkel uit de door ons opgebouwde kennisbank (en dus niet van willekeurige internetbronnen). De output is ook geanonimiseerd.
Hier kan je antwoorden vinden op onder andere volgende vragen:
- Hoe kan ik een asynchrone cursus opbouwen die gebaseerd is op de leerplandoelstellingen?
- Welke criteria voor online onderwijskwaliteit streven de GO! CVO na?
- Hoe kan ik de interactie tussen cursisten in een online cursus vergroten?
- Welke goede praktijken zijn er voor online trajectbegeleiding?
- Hoe kan ik cursisten goed oriënteren naar een online cursus?
- Welke goede praktijken zijn er om uitval in een online cursus te vermijden?
- Waarop moet ik letten bij de opvolging van cursisten in een online cursus?
- Hoe kan ik cursisten in een online cursus zo goed mogelijk ondersteunen?
- Hoe zorg ik ervoor dat cursisten betrokken zijn en blijven bij een online cursus?
- Welke goede praktijken zijn er in verband met online evalueren?
- Hoe bouw ik kwalitatieve online lessen en leerpaden?
- Waar kan ik op letten bij het creëren van een online community?
Vraag zeker ook eens door.
Indien jullie nog documenten ter beschikking hebben rond deze thema’s (of voor specieke ELO’s), kan je die bezorgen aan de projectcoördinator zodat het kan toegevoegd worden aan de kennisbank. Ook feedback rond het verfijnen van de instructies is welkom.