Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Ambitie
Om te zorgen voor goede en duurzame randvoorwaarden — zoals infrastructuur en materiaal — voor de scholengroepoverstijgende structuren, is het belangrijk dat de scholengroepen samen weloverwogen beleidskeuzes maken. Zo kunnen zij de kwaliteitsvolle werking van deze instellingen optimaal ondersteunen.
Engagementen
De communicatie tussen de scholengroepoverstijgende instellingen (CLB, LSC en CVO) en de scholengroepen wordt structureel versterkt.
Netbreed en scholengroepniveau
Wanneer een scholengroep een beslissing overweegt die gevolgen kan hebben voor een scholengroepoverstijgende instelling bvb. op vlak van onderwijsorganisatie of huisvesting, wordt altijd vooraf overleg gepleegd met de inrichtende macht van de betrokken instelling én de centrale diensten.
Van de scholengroepen wordt verwacht dat ze bereid zijn tot overleg en samen zoeken naar oplossingen die rekening houden met de regelgeving waarin de instelling werkt. Alle mogelijke opties worden onderzocht in een constructieve en oplossingsgerichte sfeer, met aandacht voor: wederkerigheid, billijkheid, transparantie en duurzaamheid. Het doel is steeds om tot consensus te komen.
Als een impactvolle beslissing tóch onvermijdelijk is, wordt verwacht dat deze zo wordt genomen dat de betrokken instelling zich organisatorisch goed kan voorbereiden.
Gedeelde verantwoordelijkheid voor infrastructuur
Omdat infrastructuur een gedeelde verantwoordelijkheid is, worden CLB, LSC en CVO opgenomen in de huisvestingsplannen van de scholengroep die inrichtende macht is én de scholengroep waar een vestigingsplaats van de instelling zich bevindt. Dit geldt voor alle gebouwen en domeinen binnen de grenzen van die scholengroepen.
Projecten en investeringen
Scholengroepen kunnen, in overleg met andere betrokken scholengroepen, een dossier indienen voor CLB, LSC of CVO binnen het kader van het GIW en de projectkeuzetrechter.
Specifiek voor CLB en LSC
De mogelijkheid om nauwer samen te werken tussen LSC en CLB wordt verder onderzocht. Dat geldt zowel voor de ondersteuning van de kernactiviteiten (primaire processen) als voor de meer organisatorische of ondersteunende taken (secundaire processen).