Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Specifiek voor CVO
Netbreed niveau
Om de samenwerking tussen de CVO-directeurs en de algemeen directeurs (AD’s) binnen de CoRA te versterken, organiseren we twee keer per jaar een structureel overleg tussen het directeursoverleg en een kleine delegatie van AD’s (bvb. twee personen).
Doelen
- zorgen voor duidelijke en tijdige informatie-uitwisseling, de samenwerking tussen scholengroepen en CVO’s opvolgen,
- feedback geven over gezamenlijke thema’s en prioriteiten.
Binnen de governancestructuur wordt ook verduidelijkt wat er van de CVO-directeur verwacht wordt, bvb. over terugkoppeling naar de AD wanneer dat nodig is. - Voorstel: jaarlijks in oktober en mei.
Scholengroepniveau
Er komt meer overleg tussen het leerplichtonderwijs en het volwassenenonderwijs over:
- het opleidingsaanbod
- nieuwe programmatie of overhevelingen en
- de mogelijkheden en beperkingen op het vlak van infrastructuur.
Dat overleg vindt plaats:
- binnen de eigen scholengroep én tussen scholengroepen waarin de scholengroepoverstijgende instelling vestigingsplaatsen heeft.
De betrokken algemeen directeurs (AD’s) of hun vertegenwoordigers op scholengroepniveau (bvb. coördinatoren van het studieaanbod) nemen hierin een brugfunctie op en helpen om dit proces te ondersteunen. - De regionale en provinciale overlegstructuren worden opnieuw opgestart. Het doel is om de afstemming en samenwerking tussen de verschillende scholengroepen te versterken, zowel over scholengroepen heen als op provinciaal niveau.
Specifiek voor CLB
Netbreed niveau
Om de samenwerking tussen de CLB-directeurs, het samenwerkingsverband (POC+) en de algemeen directeurs (AD’s) binnen de CoRA te versterken, organiseren we twee keer per jaar een structureel overleg tussen het samenwerkingsverband en een kleine delegatie van AD’s (bvb. twee personen).
Doelen
- zorgen voor duidelijke en tijdige informatie-uitwisseling;
- opvolgen van de samenwerking tussen de scholen (SGR) en het CLB;
- feedback geven over thema’s en acties die belangrijk zijn voor die samenwerking.
In de governancestructuur wordt ook verduidelijkt wat er van de CLB-directeur verwacht wordt bvb. wanneer en hoe terugkoppeling naar de AD moet gebeuren. - Voorstel: jaarlijks in oktober en mei.
Daarnaast worden de kansen van de scholengroep als netwerk volop benut bvb. om de brug te slaan naar welzijnsinstellingen en zo leerlingen en gezinnen beter te ondersteunen.
Elke scholengroep beschikt over een macro-overleg: een platform waar het beleid rond leerlingenbegeleiding en het werken volgens het zorgcontinuüm samen wordt uitgewerkt. Aan dit overleg nemen alle betrokken partners op gelijkwaardige basis deel.
Specifiek voor LSC
Netbreed niveau
Om de samenwerking tussen de LSC-directeurs en de algemeen directeurs (AD’s) binnen de CoRA te versterken, organiseren we twee keer per jaar een structureel overleg tussen het directeursoverleg en een kleine delegatie van AD’s (bvb. wee personen).
Doelen
- zorgen voor duidelijke en tijdige informatie-uitwisseling;
- de samenwerking tussen scholen (SGR) en LSC opvolgen;
- feedback geven over thema’s en acties die belangrijk zijn voor die samenwerking.
In de governancestructuur wordt ook verduidelijkt wat er van de LSC-directeur verwacht wordt, bvb. wanneer terugkoppeling naar de AD nodig is. - Voorstel: jaarlijks in oktober en mei.
Scholengroepniveau
De kansen van de scholengroep als netwerk worden volop benut bvb. door samen te werken met welzijnsinstellingen en andere partners die leerlingen ondersteunen.
Elke scholengroep beschikt over een forum waar het beleid rond leerlingenbegeleiding en het werken volgens het zorgcontinuüm samen wordt ontwikkeld. Aan dit overleg nemen alle betrokken partners op een gelijkwaardige manier deel.
Een goede praktijk hierbij is het micro-macrooverleg of een vergelijkbare overlegvorm waarin beleid, praktijk en samenwerking op elkaar worden afgestemd.