Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Tussen de scholengroepoverstijgende instellingen (CLB’s, CVO’s en leersteuncentra) en de scholengroepen waarmee ze samenwerken gelden vier basisprincipes.
Gedeelde verantwoordelijkheid
Alle betrokken scholengroepen dragen samen de verantwoordelijkheid voor de instelling die over verschillende scholengroepen heen werkt.
In de praktijk werken alle scholengroepen mee aan het succes en de continuïteit van de instelling, ook al ligt de formele verantwoordelijkheid meestal bij één scholengroep (de inrichtende macht).
Iedere partner voelt zich mede-eigenaar van de werking en neemt actief deel aan overleg en besluitvorming. Zo ontstaat echte co-creatie en gedeeld bestuur.
Wederkerigheid
Samenwerking is gelijkwaardig: elke partij brengt iets in en krijgt er ook iets voor terug. Scholengroepen en instellingen delen kennis, middelen en expertise. Zo versterken ze samen de leerlingbegeleiding, de professionalisering van medewerkers en een inclusief onderwijs voor alle leerlingen en cursisten.
Eerlijkheid en transparantie
Een eerlijke samenwerking betekent dat verantwoordelijkheden, inspanningen en voordelen evenwichtig verdeeld zijn.
Bij financiële of infrastructurele bijdragen wordt rekening gehouden met de context en draagkracht van elke partner — bijvoorbeeld de grootte van de scholengroep, de ligging of de sociaal-economische kenmerken van de scholen. Open communicatie en duidelijke afspraken zorgen voor vertrouwen en transparantie.
Duurzaamheid
Duurzaamheid betekent dat we samenwerken met oog op de toekomst.
We investeren in stabiele relaties, duidelijke en blijvende afspraken, en regelmatig overleg. Zo blijft de samenwerking ook op lange termijn sterk, kwaliteitsvol en effectief.