Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Het GO! is eigenaar van meer dan 3.000 gebouwen gelegen op een 800-tal sites, goed voor 4 miljoen m² aan gebouwoppervlakte. Het beheer ervan gebeurt door de 26 scholengroepen in samenwerking met het centrale niveau van het GO!. Elk niveau heeft zijn eigen bevoegdheden. De scholengroepen staan in voor het dagelijks beheer van hun infrastructuur en kleine werken. De centrale diensten zijn bevoegd voor grote werken zoals nieuwbouw, uitbreidingen en capaciteitsprojecten en regelen aankopen op voorstel van de raad van bestuur van een scholengroep. Om dit beheer over de verschillen niveaus goed op mekaar af te stemmen maakt het GO! gebruik van integraalplannen en huisvestingsplannen.
GO! integraalplannen
Een integraalplan is een beleidsinstrument voor een scholengroep. Hierin wordt een strategie geformuleerd voor het onderwijs van de toekomst. De scholengroep wordt in zijn globaliteit qua onderwijs en infrastructuur in kaart gebracht en een beleid wordt opgemaakt, waarna een aantal strategische projecten worden uitgewerkt op een conceptueel niveau. Dit beleidsinstrument vraagt een multidisciplinaire en participatieve aanpak van alle betrokkenen.
School maken stopt niet aan de buitenmuren of het schooldomein. Door integraalplannen te maken overstijgen we de lokale context en kijken we met een helikopterzicht naar het onderwijs en in het bijzonder de strategische huisvesting ervan. Het gaat over vragen i.v.m. pedagogische visie, strategische keuzes en onderwijsvernieuwing.
De integraalplannen werden opgemaakt voor elke scholengroep tussen 2014 en 2019, elke scholengroep beschikt dus over een integraalplan.
GO! huisvestingsplannen
Een huisvestingsplan is de doorvertaling van het integraalplan naar concrete prioriteiten, beslissingen en projecten. Het is een toekomstgericht dynamisch en sterk data-onderbouwd plan voor een duurzaam beheer van het patrimonium. Het is een concreet instrument waarmee de scholengroep aan de slag kan om de juiste investeringsbeslissingen te nemen.
Het fundament voor het huisvestingsplan is de pedagogische en onderwijskundige visie. Scholenbouw is de weerspiegeling van een visie op onderwijs en gaat niet enkel over een mooi nieuw gebouw inplanten op een domein. Het huisvestingsplan vertaalt de deze visie op onderwijs en onderwijsaanbod naar concrete gebouwen en schooldomeinen.
In het huisvestingsplan wordt een lange termijn strategie per domein en per gebouw bepaald. Op basis hiervan worden concrete investeringsbeslissingen voor 2 à 3 jaar geformuleerd, met een doorzicht op 5 jaar. Hierbij gaan we uit van geïntegreerde én realistische financiering van de verschillende financieringsbronnen en dit voor zowel projecten in opdracht van de scholengroepen als projecten uitgevoerd door de centrale diensten.