Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
De gemeenschappelijke aankoopcentrale staat in voor het opmaken, in de markt plaatsen en opvolgen van netbrede raamovereenkomsten met de focus op leveringen en diensten. Naar de scholengroepen toe neemt de aankoopcentrale een ondersteunende/adviserende rol op zodat de administratieve en juridische druk voor hen vermindert.
Het volledige aankoopproces (met zijn subprocessen) is uitgetekend. De procedures zijn beschreven en ook de rolverdeling is duidelijk.
Aankoopproces
Per netbrede raamovereenkomst wordt telkens een aankoopteam samengesteld. In dit team nemen vooral de aankoper en de producteigenaars een cruciale rol op.
De procedures vind je in een overzichtelijk document.
Rol aankoper
De aankoper (lid van de aankoopcentrale) beheert als projectleider het volledige aankoopproces, van voorbereiding tot en met de uitvoering. Hij staat ook in voor de contractuele en administratieve opmaak en opvolging van de netbrede raamovereenkomst
Rol producteigenaars
De producteigenaars zijn de expertcollega’s in de scholengroepen of de centrale diensten van het GO!. Zij treden op als klant en weten aan welke technische en inhoudelijke bepalingen het product of de dienst moet voldoen. Zij kennen (deels) de markt en kunnen de technische specificatie mee helpen opstellen rekening houdend met de snelle ontwikkelingen in het betreffende marktsegment.
Beslissingen per subproces
Per subproces worden formele beslissingen genomen. Na overleg met de managementraad beslist de afgevaardigde bestuurder steeds over elke volgende stap zoals bvb. het voorstel van bestek, de publicatie van het bestek en de gunning van de opdracht aan één of meerdere opdrachtnemers.
Na de gunning van de opdracht en bij de opstart van de uitvoering van de netbrede raamovereenkomst is het de algemeen directeur van de scholengroep die beslist of de scholengroep al dan niet toetreedt tot de raamovereenkomst.


