Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Leermiddelen en digitale tools in GO! studio
Leermiddelen bevatten (al dan niet digitale) inhoud die aansluit bij de leerdoelen van het GO!. Ze kunnen afkomstig zijn van uitgeverijen, zoals Plantijn of Lernova, van Edtech-aanbieders zoals VR-ontwikkelaars, of van initiatieven waarbij het GO! zelf content aankoopt, verwerft of ontwikkelt, bijvoorbeeld via de recente samenwerking met Colruyt of binnen de e-contentwerking.
Digitale tools faciliteren leer- en administratieve processen zoals het organiseren van leren, het maken van leermiddelen, het lesgeven en leren, het evalueren, … . Zo beschouwen we Bookwidgets als een tool waarmee je leermiddelen kan ontwikkelen. Wanneer bijvoorbeeld binnen de e-contentwerking een cursus ‘Kappen en slijpen’ in Bookwidgets wordt ontwikkeld, dan beschouwen we die als een leermiddel. Ook Excel, Informat, Geogebra, … zijn voorbeelden van digitale tools.
Validatie
Alle tools die een toolfiche hebben in GO! studio, worden gebruikt in scholen binnen ons onderwijsnet. De informatie op de toolfiches wordt samengesteld door het GO! studio team en zo goed mogelijk nagekeken door scholengroepen. We doen ons best om de info maximaal up-to-date te houden. Zie je toch ergens een foutje of heb je een voorstel om extra informatie toe te voegen? Neem dan zeker contact op met het GO! studio team (studio@g-o.be).
Leermiddelen worden in GO! studio toegevoegd door de leverancier of ontwikkelaar van de leermiddelen zelf. Alvorens een leverancier zijn aanbod via GO! studio kan bekendmaken, maken we onderling afspraken over de manier waarop dit gebeurt. Stuit je op bepaalde problemen met leermiddelen, neem dan zeker contact op met het GO! studio team. We gaan dan in gesprek met de aanbieder van de leermiddelen en kijken samen hoe we de leermiddelen kunnen verbeteren.
Wees kritisch
Vanuit de centrale diensten en de scholengroepen gebeurt dus een eerste check op de informatie, maar we vragen ook aan jou om de leermiddelen en tools met een kritische blik te bekijken. Materialen van het GO! zelf, van uitgeverijen of bijvoorbeeld sectororganisaties hebben soms een andere insteek. Stel je dus de vraag of het leermiddel zowel inhoudelijk als qua vorm past bij jouw aanpak, jouw leerlingen, jouw leerplandoelen. Weet ook dat een leermiddel vaak niet alle doelen covert. Tot slot is het ook belangrijk om het leermiddel te zien als onderdeel van het didactisch proces dat voor jouw leerlingen helpt om de leerplandoelen te bereiken.

