Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Analyse en onderzoek ter ondersteuning van kwaliteitszorg.
Vanuit een onderzoekende houding willen we binnen het GO! maximaal gebruik maken van beschikbare data met het oog op kwaliteitszorg. We gebruiken deze data in functie van het opvolgen van indicatoren en het beantwoorden van onderzoeksvragen. Dit kan op zowel op het niveau van een school, een scholengroep als bij de centrale diensten, waarbij de verschillende niveaus geschakeld samenwerken, elk vanuit hun eigen sterktes.
Dashboards
Op deze site vind je een link naar het dashboard van het GO!: data.g-o.be .
Met dit dashboard willen de centrale diensten van het GO! samen met de scholengroepen de beschikbare data visueel en overzichtelijk voorstellen en trends zichtbaar maken. Het gaat over data in de beleidsdomeinen leerlingenaantallen, onderwijsaanbod en personeel. Data.g-o.be heeft als prioritaire doelgroepen de centrale diensten en beleidsmedewerkers van de scholengroepen. Ook alle directies van de GO!-scholen hebben toegang, en kunnen deze dashboards gebruiken als aanvulling op andere dashboards zoals de Datawijzer van de onderwijsinspectie, of het dashboard van de Vlaamse Toetsen.
De informatie op data.g-o.be betreft interne data die we enkel aanwenden voor interne beleidsanalyses. De informatie die via dit dashboard is ontsloten, mag alleen voor analyse en kwaliteitsbeleid worden gebruikt en valt onder het ambtsgeheim, zoals omschreven in het decreet van 27 maart 1991 (decreet rechtspositie)/ het besluit van de Vlaamse regering van 13 januari 2006 (Vlaams Personeelsstatuut). Gebruik van deze informatie voor andere doeleinden kan aanleiding geven tot strafrechtelijke en/of tuchtrechtelijke sancties.
Opmerkingen, vragen of bedenkingen kunnen aan het team doorgegeven worden via dit mailadres: data@g-o.be .