Voorkeuren
Cookie instellingen
Aanmelden
Aanmelden met je GO! account

Merkstrategie van het GO!

Pagina delen

Het GO! is op verschillende niveaus georganiseerd: de school, de scholengroep en het net. De merkstrategie van het GO! houdt rekening met deze structuur. Dat zie je o.a. aan de manier waarop we omgaan met logo’s.

De hoofdregel? De ontvanger van de communicatie, de 'klant', staat altijd centraal. 

Ondersteunend label 'GO'

Het GO! heeft een ‘endorsing’ merkstrategie. De scholen vormen afzonderlijke entiteiten, met eigen kleuren en een eigen naam, maar dit wordt steeds vergezeld door het verbindend centraal merk ‘GO!’ en een set van herkenbare stijlelementen (vormen, lettertype).
 
Via dit label profiteert elke GO! school en GO! scholengroep mee van de communicatie-inspanningen die op netniveau worden gevoerd (bvb. campagnes, woordvoerderschap). 

De GO! communicatiedienst biedt ondersteuning aan de scholen(groepen) om dit goed toe te passen.

Gebruik van logo('s) of combinatie van logo's

Kijk niet naar het product, maar wel naar de lezer. De centrale vraag is: met welk merk wil de lezer zich verbinden? Zet je daarom in zijn schoenen.

Een ouder of een leerling zal zich op de eerste plaats verbonden voelen met de school; niet met een scholengroep of het net. Op een flyer voor hen plaats je dus prominent het schoollogo.

Dient de flyer om nieuwe personeelsleden aan te trekken in een school in je scholengroep, dan geef je – als werkgever – het scholengroeplogo de prominente plek.  

Overlaad je communicatieproduct NIET met verschillende logo’s. Dat werkt contraproductief. 

Heb je een vraag?

Communicatie en kennisdeling - 02 790 93 00

Of stuur je vraag via info@g-o.be

GO! nieuwsbrief

Ontvang nieuws en ondersteuning voor GO! professionals, ons opleidingsaanbod en zoveel meer.

Schrijf je in

Welkom op GO! pro

Niet aanmelden
Personaliseer je GO! pro-ervaring en kies je onderwijsniveau als kijkfilter voor nieuws en opleidingen.
of
Meld je aan met je GO! account en krijg nieuws en inhoud op jouw maat te zien.

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Nog even geduld. Momenteel heb je nog geen (recht op een) GO! account met toegang tot GO! pro. Van zodra de GO! contactendatabank beschikt over de contact- en functiegegevens van het (niet-)onderwijzend personeel in de scholen en instellingen, heb ook jij (recht op) een GO! account met toegang tot GO! pro.

Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in de GO! contactendatabank. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.