Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Waarvoor staat de afkorting SEO?
SEO staat voor ‘search engine optimization’, naar het Nederlands vertaald: zoekmachineoptimalisatie. Je bouwt je content met andere woorden zodanig op dat die zo vlot mogelijk door een zoekmachine (bijvoorbeeld Google, Yahoo, Bing, ...) gevonden wordt op het net.
Naast de tekstuele inhoud zijn er ook nog heel wat andere zaken die maken dat een webpagina beter scoort in zoekmachines. De technische opbouw van je website of metadata bij audiovisueel materiaal bijvoorbeeld. Gelukkig hoef je daar als webredacteur van GO! pro niet van wakker te liggen, daar zorgen de redactionele experts in het communicatieteam voor!
Waarom is SEO-proof schrijven belangrijk?
Wie online een zoekterm intypt, is actief op zoek naar iets. Is dat iets dat jij als redacteur aanbiedt, dan wil je dat die persoon jouw content ook makkelijk en snel kan vinden. Je wil dat je doelgroep JOUW content leest en niet die van iemand anders. Door SEO-proof te schrijven, vergroot je die kans enorm.
Als je SEO-proof schrijft, belonen zoekmachines jou daar namelijk voor door je hoger op hun overzichtspagina te zetten. Je zal dus meer clicks krijgen dan de pagina’s die onder de jouwe staan, maar je zal ook aan naamsbekendheid winnen. Want als het GO! telkens bovenaan het lijstje verschijnt wanneer onderwijsprofessionals iets opzoeken op internet, dan toon je dat je veel expertise in huis hebt en je doelgroep goed kan bedienen.
SEO-proof schrijven zorgt voor conversie
Door meer mensen naar je website te leiden - en dus traffic naar je website te genereren - zorg je automatisch ook voor meer conversie. Letterlijk betekent dit ‘omzetten’. In deze context gaat het over het omzetten van jouw geschreven tekst naar een doel dat je voor ogen hebt. Je wil dat je lezers iets weten, voelen of doen nadat ze jouw content lezen.
- ‘Weten’ = informatie verzamelen
Vb: de juiste leerplannen vinden, op de hoogte zijn van beleidsdossiers, ... - ‘Voelen’ = een emotie voelen
Vb: geïnspireerd zijn door een mooi verhaal uit een van onze scholen, fier zijn op ons GO!, ... - ‘Doen’ = een actie ondernemen
Vb: inschrijven voor een netwerkdag, balpennen van het GO! aankopen, ...
Op GO! pro willen we al die doelen uiteraard graag zoveel mogelijk in de praktijk omzetten. En hier bovenal zoveel mogelijk GO! onderwijsprofessionals mee bereiken. Door SEO-proof te schrijven zullen bezoekers van GO! pro makkelijker hun weg vinden naar de juiste informatie of content waarnaar ze op zoek zijn.