Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Door sociale media goed in te zetten, verhoog je de zichtbaarheid (#GOschittert).
De algoritmes van sociale mediaplatformen ondergaan regelmatig drastische veranderingen. Als gewone gebruiker is dit niet bij te houden. Vaak hebben de wijzigingen aan algortimes enorme gevolgen voor het bereik en de zichtbaarheid. De reden? Geld geld geld. De sociale media kanalen willen hun gebruikers aanzetten om meer te investeren in advertenties. Is het dan helemaal afgelopen met het organisch bereik? Neen hoor.
Tips om zichtbaarheid te verhogen
- Gebruik GO! hashtags. De GO! communicatiedienst en/of de communicatiecoördinator van je scholengroep pikt deze op en kan je bericht overnemen. x aantal volgers + x aantal volgers = xx volgers.
- Reageer op wat er gezegd wordt op jouw sociale media. Interactie scoort hoger in de algoritmes dan likes en shares.
- Hebben mensen vragen? Beantwoord ze.
- Hebben ze klachten, reageer. Rustig en positief.
- Heb je meer tekst nodig, publiceer die dan op je eigen website en verwijs ernaar in je reactie op sociale media. Maak duidelijk dat je elke reactie ernstig neemt.
- Zijn er Facebookgroepen over je school? Voed ze.
- Leg emotie en authenticiteit in je berichten. Spreek ook de emotie aan bij je lezers.
- Maak native (eigengemaakte) content aan (i.p.v delen). Het delen van berichten gemaakt door anderen heeft veel minder effect op je bereik.
- Spoor aan tot interactie, likes en shares. Organiseer een wedstrijd, laat je gebruikers stemmen, etc.