Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Het CLB zet zijn schoolteamversterkende begeleiding op de vier begeleidingsdomeinen in teneinde alle schoolactoren te begeleiden in het realiseren van een zorgbeleid, het verbreden van de zorg en het realiseren van maximale inclusie.
Het CLB doet dit aan de hand van de kernactiviteiten:
Beeldvorming maakt inherent deel uit van beide kernactiviteiten. Daarnaast hebben ze beide een sterke proactieve en preventieve waarde binnen leerlingenbegeleiding.
Beide schoolteamversterkende CLB-kernactiviteiten kunnen ook gelijktijdig, aansluitend en/of complementair met de aanbod- en vraaggestuurde leerlingenbegeleiding worden ingezet. Ze dragen zo bij aan de bestendiging van de effecten op leerlingbegeleiding op lange termijn, zowel voor de individuele leerling, de leerlingenpopulatie als voor wat betreft de versterking van de schoolinterne actor. Het is dus belangrijk om ook vanuit de (leerlinggerichte) begeleiding continu de consultatieve reflex te maken naar wat de schoolinterne actor nodig heeft om de leerling verder te ondersteunen en hoe de brede basiszorg en verhoogde zorg op school verder kunnen worden versterkt.
Zo kunnen vaak weerkerende situaties binnen de aanbod- en vraaggestuurde leerlingenbegeleiding de aanleiding zijn om de signaalfunctie en consultatieve leerlingenbegeleiding in te zetten. De aanbod- en vraaggestuurde leerlingenbegeleiding bieden als het ware voeding en inspiratie om het schoolteam te versterken.