Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Freddy Moreels

Persoonlijke gegevens  Freddy.PNG

  • Voornaam: Freddy
  • Naam: Moreels
  • Woonplaats: Aarschot
  • Geboortedatum: 18/09/1954

Opleiding

  • geaggregeerde leraar secundair onderwijs

Professioneel

Vandaag
Beleidsmedewerker van GO! scholengroep Fluxus
 
Overzicht loopbaan
  • 2015-nu: beleidsmedewerker van GO! scholengroep Fluxus
  • 2013-2015: coördinator ESF Techno +-project als voorbereiding van Duaal leren en werken 
  • 2010-2013: coördinator onderwijs-arbeid en veiligheid- welzijn GO! scholengroep Kempen
  • 2005: Voorzitter en stichter personeelsvereniging TaGo vzw
  • 1997-1998: technisch adviseur-coördinator GO! scholengroep Kempen
  • 1977-1997: leraar secundair onderwijs technische en praktijkvakken mechanica GO!

Band met het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap

  • Vertegenwoordiging van de Raad GO! in diverse GO! en andere onderwijsactiviteiten
  • Lid Raad van Bestuur en verificateur rekeningen van de Sociale Dienst van het GO! 
  • Lid Virbo
  • Lid stuurgroep en mede organisator opleidingen navormingsattesten van het GO! voor “Technisch adviseurs/coördinatoren, internaatbeheerder en coördinator deeltijds onderwijs”
  • Lid werkgroepen diversiteit, bestuurlijke optimalisatie, effectindicatoren, assessment Algemeen Directeur 
  • De vertegenwoordiging en verdediging van het technisch- en beroepsonderwijs van het GO! en zijn band met het basisonderwijs, om technologisch onderwijs te begeesteren.
  • Opzetten van relaties en acties met bedrijfspartners in verband met “samen leren samenleven en werken ”
  • RTC’s werking mee afstemmen op de behoeften van onze GO! scholen.
  • GO! vertegenwoordigen in de stuurgroep RTC’s Vlaanderen 
  • GO! scholen ondersteunen in het uitwerken van nieuwe onderwijsvormen om betere afstemming te krijgen tussen onderwijs en bedrijfswereld
  • GO! scholen activeren tot uitrollen van de  “ open brede scholen gedachte”

Quote

“Ik wil met onze scholen alle kansen bieden aan elke leerling, ongeacht kleur, ras of afkomst. Door het ontwikkelen en stimuleren van (technische) talenten door aangepaste onderwijsvormen aan te werken. Door de “kwalitatieve instroom” in technisch-wetenschappelijk onderwijs te versterken, door het levensechter en aantrekkelijker te maken. Door het uitbreiden van de mogelijkheden van “werkplekleren” die de nieuwe richtlijnen ter zake toelaten voor verschillende andere studierichtingen (BSO, TSO, ASO) en onze scholen hiervoor te motiveren. Door de leerlingen meer “goesting” te doen krijgen teneinde de groeiende problematiek van ongekwalificeerde uitstroom tegen te gaan."