Missie
Op het vlak van HRM, ICT, huisvesting en facility biedt de afdeling Organisatieondersteuning (OO) zuurstof aan de centrale diensten van het GO!. Zij staat in voor de kwaliteit en de netbrede ontwikkeling van het financiële beleid.
Visie
De afdeling omvat zeer verschillende inhoudelijke domeinen, waarbij zij een aantal interne managementondersteunende processen van de centrale diensten op zich neemt.
Voor elk van de inhoudelijke domeinen wordt de nodige expertise opgebouwd en innovatie gestimuleerd. De strategische focus verschuift naar een grotere nadruk op productleiderschap en vooral operationele uitmuntendheid.
Teams
- Projecten inzake organisatieontwikkeling (bvb. cultuurtraject, leiderschapsontwikkeling,...), veranderingsmanagement, organisatieontwerp (optimalisatietraject, kerntakenplan), procesmanagement, ….
- Personeelsplan: adviesverlening en opmaak van een personeelsplan
- Adviesverlening overheidsopdrachten, contractenrecht, opvolging betwistingen, contractenbeheer, verzekeringen, auteursrecht, …
- HR-strategie, beleid en diensten (strategisch HR-beleidsplan, functieontwerp en -classificatie, processen i.k.v. in- door- en uitstroom, prestatiemanagement, personeelsontwikkeling, personeelstevredenheidsmeting en acties, welzijn)
- Algemeen personeelsbeheer en personeelsadministratie, Relatiebeheer (interne en externe communicatie, Basisoverlegcomité, netwerken, belangenbehartiging Vlaamse Overheid)
- Beheer van systemen (Vlimpers: module Kern (personeelsadministratie, prestatiemanagement, Leren, Talent, Rekrutering en Selectie), Profielbeheer, werkstromen en security, Rapportering)
- ICT-strategie (strategisch en operationeel ICT-plan, portfoliobeheer, budgetbeheer en -opvolging en relatiebeheer)
- IT-designbeheer (beheer dienstencatalogus, ontwikkeling en beheer architectuur, risico- en continuïteitsbeheer, informatiebeheer en informatieveiligheid)
- ICT-transitiebeheer (projectbeheer, applicatieontwikkeling, ICT-kennis- en veranderingsbeheer, implementatie van systemen)
- Operationeel beheer (monitoren van de werking van systemen, incidentbeheer, toegangsbeheer, IT-operationele controle van systemen, applicaties, en het technisch beheer van infrastructuur (laptops, schermen, mobile devices, … ))
Teamleider: Jan Buytaert
Team logistiek en huisvesting
- Gebouwgebonden dienstverlening (contractbeheer, relatiebeheer huurder versus eigenaar, onderhoud, werkplekinrichting, veiligheid en preventie)
- Persoonsgebonden dienstverlening (onthaal, schoonmaak, catering)
Team interne boekhouding
- Opmaak begroting en meerjarenbegroting centrale diensten.
- Het voeren van de interne boekhouding van de centrale diensten (vastleggingen, boekhoudkundige verwerking facturen, betalingen facturen, … )
- Uitvoeren van intercompagnieverrichtingen
- Rapporteringen
- Opvolgen Vast activa
Teamleider: Björn Vaes
- Financieel en materieel toezicht scholen en scholengroepen en centrale diensten
- Financiële en materiële kennis ontsluiten en ondersteuning bieden aan scholen en scholengroepen en centrale diensten
- Financiële en materiële kennis en informatie verzamelen
- Consolidatie en expertise ( of ondersteuning) financiële beleidsvoering (begroting en meerjarenbegroting, jaarrekening)
- Boekhoudplan en boekhouding financiële processen centrale diensten
Afdelingshoofd: Dirk Mechelaere
Documenten
Jouw contactpersoon
Dirk Mechelaere
afdelingshoofd, OrganisatieondersteuningWillebroekkaai 36, 1000 Brussel