Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Van start met het goede voorbeeld
Kathelijn Vervarcke, leerkracht Nederlands in GO! Athena Oostende én auteur van onder meer De Tekenaar van het Verzet, beet de spits af met voorbeelden uit haar eigen projecten, zoals Nachtschade, Net Niet Kinderen en Sporen van Spiro. Ze gaf de deelnemers concrete handvatten om laagdrempelig samen te werken met collega’s. Haar aanpak liet zien hoe je via erfgoed leerlingen kan prikkelen en hoe je geschiedenis kunt verbinden met andere vakken.
Samenwerken rond erfgoed: inspiratie voor elke leerkracht
Kathelijn werd ondersteund door collega-leerkracht geschiedenis Marijn Vandenberghe en verschillende externe partners die elk hun ondersteuning voor scholen uit de doeken deden: Maarten Van Alstein van het Vlaams Vredesinstituut, Peter Verplancke van vzw Aan de IJzer, Heidi Timmerman van Provincie West-Vlaanderen, Wouter Sinaeve van In Flanders Fields Museum Ieper, Jordi Besemer van BELvue en Robbe Meyntjens van War Heritage Institute.
Geschiedenis verbinden
De deelnemers gingen naar huis met een rugzak vol ideeën, praktische tips en nieuwe samenwerkingsmogelijkheden. Erfgoed biedt unieke kansen om vakken zoals geschiedenis, Nederlands en burgerschap met elkaar te verbinden en leerlingen te betrekken bij het verleden én het heden.





