Voorkeuren
Cookie instellingen
Aanmelden

Online helpdesksessies in november – Wees welkom!

30 oktober 2024
Helpdesk Picto
Is er een thema waar je graag meer over te weten komt? Of heb je (vakspecifieke) vragen die je graag snel en laagdrempelig stelt? Maak dan zeker gebruik van de talrijke gratis helpdesksessies die PBD-GO! organiseert.

De PBD-GO! bezorgt je maandelijks een overzicht van de verschillende helpdesksessies die ze organiseert. Neem dus zeker een kijkje bij het onderwijsniveau of thema waarmee jij aan de slag bent. 
 
De helpdesksessies zijn gratis en digitaal. Na inschrijving ontvang je ten laatste de dag voor de sessie de deelnamelink. 

Helpdesksessies voor startende leraren basisonderwijs rond anders- en meertalige leerlingen in de klas

Als startende leraar en zijinstromer basisonderwijs ben je net gestart met lesgeven in een basisschool. Je bent nog volop op zoek naar hoe je vlot en goed kan lesgeven aan alle kinderen. Lesgeven aan anders- en meertalige leerlingen is jou voor een uitdaging. Tijdens deze digitale helpdesk loodst de PBD-GO! begeleider je langs materialen en tips en tricks over het lesgeven aan anders- en meertalige leerlingen. Er is ook ruimte voor jouw specifieke vragen over lesgeven aan anderstalige kinderen in je klas.

Helpdesksessies voor startende leraren in het methodeonderwijs

Ben je een startende leraar in het methodeonderwijs? Dan ben je van harte welkom op de maandelijkse helpdesksessies voor starters. De volgende sessie is op woensdag 27 november van 14 tot 15 uur. De sessie gaat specifiek over methodegericht werken. Schrijf je in via de linken hieronder:

Inschrijven is gratis, maar wel noodzakelijk. 

Vakspecifieke helpdesksessies secundair onderwijs

Voor secundair onderwijs zijn er tal van vakspecifieke helpdesksessies in november. De bedoeling is om je heel veel kansen te geven om gericht vragen te stellen. Daarom worden in november wel meer dan dertig helpdesksessies georganiseerd. Via deze link zijn de juiste filters al automatisch ingesteld en kan je ze allemaal terugvinden.

Bovendien is er nog een nieuwe helpdesk speciaal voor vervolgschoolcoaches OKAN. Deze vindt plaats op vrijdag 22 november van 9.30 tot 10.30 uur. 

Inschrijven doe je via onderstaande link:

Helpdesksessies leerlingenbegeleiding

In de helpdesksessies LLB-GOK krijg je zicht op gelijke onderwijskansen binnen leerlingbegeleiding. Tijdens deze helpdesksessies is er telkens een school te gast die zijn werking toelicht. Er is een helpdesk voor secundair onderwijs en een helpdesk voor basisonderwijs, op beide ben je welkom uiteraard.

In november is er ook een korte introductiehelpdesk rond het individueel aangepast curriculum of OV4-plan in het regulier secundair onderwijs. Concreter en dieper wordt daar verder op ingegaan tijdens de hybride vormingstrajecten. Een antwoord op al je prangende vragen krijg je tijdens onderstaande helpdesk:

Het zorgcontinuüm werd de voorbije jaren bijgewerkt en de PBD GO! maakte er een handige flow van. Vind je het soms onduidelijk wie nu wat moet oppakken? Benieuwd naar rollen en taken in de samenwerking rond zorgleerlingen? Dan is deze helpdesk zeker boeiend voor jou!

Helpdesksessies Vlaamse toetsen en het feedbackdashboard

Heb je nood aan tips en tricks om de resultaten van de Vlaamse toetsen correct te interpreteren? Heb je vragen bij het raadplegen en het begrijpen van schoolresultaten? Neem dan deel aan een online helpdesk hierover van de PBD-GO!. In november staan volgende sessies gepland:

Je kan je vraag ook te allen tijde stellen via GO! navigator op Smartschool. Klik hiervoor op ‘Helpdesk’ en onder de tegel ‘Stel je vraag’ vind je een formulier om je vraag door te geven. Klik in het formulier bao of so aan en dan 'Vlaamse toetsen'. Je vraag komt automatisch bij de juiste collega terecht.

Hou de GO! nieuwsbrief in de gaten voor de data van volgende helpdesksessies dit schooljaar.  

Helpdesksessies modernisering secundair onderwijs voor beleid

Heb jij, als leidinggevende, een vraag over de uitrol van de modernisering so? Wil je in overleg gaan met collega-schoolleiders, beleidsmedewerkers en pedagogisch adviseurs over je beleidsaanpak van evaluatie, leerlingenbegeleiding,...? Sluit je dan aan op een helpdesk en stel je vraag aan de pedagogisch begeleiders.

De helpdesksessies duren ongeveer een uur en het is niet nodig om je vooraf in te schrijven. De deelnamelink is voor elke helpdesksessie dezelfde, noteer de verschillende momenten dus goed in je agenda.

Je vindt hier het overzicht van de thema’s, de data voor de helpdesksessies in november én de deelnamelink. 

Wat is een helpdesk?

Helpdesksessies starten vanuit de noden die je ervaart als onderwijsprofessional. In de helpdesksessies beantwoorden de pedagogisch begeleiders de vragen die je op voorhand of tijdens de sessie aan hen stelt. Via deze sessies kan je heel gericht en van mens tot mens in gesprek gaan met je PBD-GO! begeleider. Er zijn ook thematische helpdesksessies. Tijdens deze sessies wordt er gefocust op vragen en uitleg rond een specifiek thema.

Pagina delen

Heb je een vraag?

Sylvie Decommer - 02 790 94 89
Kristel Vandermolen - 0496 75 42 17
Jessie Bols
Sanne Vanhellemont - 0495 86 00 58
PBD-GO! Opleiding en vorming - 02 790 96 96

Of stuur je vraag via info@g-o.be

GO! nieuwsbrief

Ontvang nieuws en ondersteuning voor GO! professionals, ons opleidingsaanbod en zoveel meer.

Schrijf je in

Welkom op GO! pro

Niet aanmelden
Personaliseer je GO! pro-ervaring en kies je onderwijsniveau als kijkfilter voor nieuws en opleidingen.
of
Meld je aan met je GO! account en krijg nieuws en inhoud op jouw maat te zien.

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Nog even geduld. Momenteel heb je nog geen (recht op een) GO! account met toegang tot GO! pro. Van zodra de GO! contactendatabank beschikt over de contact- en functiegegevens van het (niet-)onderwijzend personeel in de scholen en instellingen, heb ook jij (recht op) een GO! account met toegang tot GO! pro.

Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in de GO! contactendatabank. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.