Voorkeuren
Cookie instellingen
Aanmelden

Online helpdesksessies in januari

7 december 2024
Helpdesk Picto
Is er een thema waar je graag meer over te weten komt? Of heb je (vakspecifieke) vragen die je graag snel en laagdrempelig stelt? Maak dan zeker gebruik van de talrijke gratis helpdesksessies die de PBD-GO! organiseert.

De PBD-GO! bezorgt je maandelijks een overzicht van de verschillende helpdesksessies die ze organiseert. Neem dus zeker een kijkje bij het onderwijsniveau of thema waarmee jij aan de slag bent. 
 
De helpdesksessies zijn gratis en digitaal. Na inschrijving ontvang je ten laatste de dag voor de sessie de deelnamelink. 

Vakspecifieke helpdesksessies secundair onderwijs

Voor secundair onderwijs organiseert de PBD-GO! tal van vakspecifieke helpdesksessies in januari. Om zoveel mogelijk kansen te bieden om gericht vragen te kunnen stellen. Daarom zijn er in januari meer dan dertig helpdesksessies. Via deze link zijn de juiste filters al automatisch ingesteld en kan je ze allemaal terugvinden.

Helpdesksessies modernisering secundair onderwijs voor beleid

In de maanden oktober en november was er weinig reactie op de specifieke helpdesksessies rond modernisering secundair onderwijs voor beleid. Daarom is besloten om de helpdesksessies in januari en maart 2025 te annuleren.

Maar geen zorgen, heb je toch nog een vraag rond dit thema? Aarzel niet en stel ze via deze link. Een van onze pedagogisch begeleiders met specialisatie in schoolontwikkeling secundair onderwijs zal jouw vraag dan individueel beantwoorden

Helpdesksessies in kader van leerlingenbegeleiding

De begeleiders vliegen er in 2025 meteen in met enkele helpdesksessies op basis van veel gestelde vragen rond ‘inschrijven onder ontbindende voorwaarden’. Ongetwijfeld vragen die ook jouw pad kruisen. Op 10 januari wordt ingezoomd op de mogelijkheden van flexibele trajecten in het secundair onderwijs.

Welke REDICODI’S (redelijke aanpassingen) bieden kansen om je brede basiszorg te versterken? Op deze vraag krijg je antwoord in de volgende helpdesksessie:

Er is ook aandacht voor wat een individueel aangepast curriculum betekent en hoe je hiermee aan de slag kan. Weet dat dit een introductie is en vooral een moment waarop jij met je specifieke vragen terecht kan.

Wat is een helpdesk?

Helpdesksessies starten vanuit de noden van de onderwijsprofessional. In de helpdesksessies beantwoorden de pedagogisch begeleiders de vragen die je op voorhand of tijdens de sessie aan hen stelt. Via deze sessies kan je heel gericht en face-to-face in gesprek gaan met je PBD-GO! begeleider. De PBD-GO! organiseert ook thematische helpdesksessies. Tijdens deze sessies wordt er gefocust op vragen en uitleg rond een specifiek thema.

Pagina delen

Heb je een vraag?

PBD-GO! Opleiding en vorming - 02 790 96 96

Of stuur je vraag via info@g-o.be

GO! nieuwsbrief

Ontvang nieuws en ondersteuning voor GO! professionals, ons opleidingsaanbod en zoveel meer.

Schrijf je in

Welkom op GO! pro

Niet aanmelden
Personaliseer je GO! pro-ervaring en kies je onderwijsniveau als kijkfilter voor nieuws en opleidingen.
of
Meld je aan met je GO! account en krijg nieuws en inhoud op jouw maat te zien.

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Nog even geduld. Momenteel heb je nog geen (recht op een) GO! account met toegang tot GO! pro. Van zodra de GO! contactendatabank beschikt over de contact- en functiegegevens van het (niet-)onderwijzend personeel in de scholen en instellingen, heb ook jij (recht op) een GO! account met toegang tot GO! pro.

Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in de GO! contactendatabank. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.