Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
In veel scholen groeit het besef dat klassiek sanctiebeleid zijn grenzen bereikt. Leerkrachten botsen op onmacht, verdeeldheid en escalatie. Leidinggevenden zoeken naar een aanpak die werkt én verbindt. ‘Nieuwe Autoriteit en Geweldloos Verzet’, ontwikkeld door Haim Omer en zijn team, bieden een krachtig kader dat gezag herdefinieert: niet als controle, maar als aanwezigheid, transparantie en samenwerking.
Twee opleidingen, één visie
Het GO! biedt twee complementaire opleidingen aan die samen een stevige basis vormen voor wie Nieuwe Autoriteit wil integreren in de schoolwerking:
Aan de slag met Nieuwe Autoriteit
- Is gericht op onderwijsprofessionals en begeleiders.
- De focus ligt op klas- en schoolpraktijk.
- Leerkrachten leren hoe ze krachtig en relationeel kunnen reageren op moeilijk gedrag, hoe ze steunnetwerken opbouwen en hoe ze eenzijdige acties inzetten zonder escalatie.
Data: 8 januari & 26 januari 2026
Meer info & inschrijven
Nieuwe Autoriteit in schoolbeleid en teamwerking
- Is gericht op leidinggevenden.
- De focus ligt op visie, beleid en teamaanpak.
- Schoolleiders verkennen hoe ze Nieuwe Autoriteit kunnen verankeren in hun preventief beleid, hoe ze hun team ondersteunen en hoe ze een cultuur van waakzame zorg en gedeeld gezag uitbouwen.
Data: 10 maart en 21 april 2026
Meer info & inschrijven
Samen sterker
Door beide opleidingen te combineren, ontstaat een krachtige synergie: leerkrachten krijgen houvast in hun dagelijkse praktijk.
Leidinggevenden bouwen aan een gedragen visie en een verbindend beleid. Schoolteams groeien naar een gedeelde autoriteit, waarin iedereen zijn rol kent en versterkt.
Nieuwe Autoriteit is geen trucje, maar een cultuurverandering. Een school die deze visie omarmt, kiest voor kracht zonder strijd, voor verbinding zonder verlies van gezag, en voor preventie boven reactie.
Wil jij als leidinggevende het verschil maken?
Verdeel je team en verbindt beide opleidingen en bouw zo aan een school waar gezag, zorg en samenwerking de fundamenten vormen van een krachtig pedagogisch beleid.