Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Netwerk Methode- en Innovatieve Secundaire Scholen
Het netwerk ‘Methode- en Innovatieve Secundaire Scholen’ is dit schooljaar aan de slag met enkele onderzoeksvragen rond innovatie scholen.
Als afsluiter voor deze onderzoeksvragenronde zijn directeurs (so) op 5 mei uitgenodigd in de 3e graad van de Senior Highschool in Oostende. Het beleids- én lerarenteam van de Senior Highschool zal de gasten meenemen achter de schermen van hun 3e graad. Zo hoopt het hen te inspireren om antwoorden te vinden op de onderzoeksvragen.
Senior Highschool?
De overgang naar het hoger onderwijs is voor leerlingen een grote stap! Met het ‘Highschool Project’ wordt geprobeerd om de drempel te verkleinen. Dit houdt in dat ze de leerlingen laten proeven van het hoger onderwijs, van een mogelijke beroepskeuze en dat ze hen optimaal voorbereiden op hun studiekeuze.
Ontdek hoe de Senior Highschool Oostende praktijkgericht werkt aan een vlotte overgang naar hogeschool of universiteit. Tijdens deze netwerkdag deelt de school inspirerende praktijkvoorbeelden en wordt er toegelicht hoe de schoolaanpak de slaagkansen en motivatie van de leerlingen verhoogt.
Het team zal enerzijds laten zien hoe een aantal leerlingen via individuele trajecten een voorproefje krijgen van het hoger onderwijs of van bepaalde beroepskeuzes, anderzijds zal ze de bezoekers stap voor stap meenemen in het proces van deze initiatieven.
De gezamenlijke trajecten laten dan weer alle leerlingen kennismaken met de wereld van het hoger onderwijs en via de focus op begeleiding en bijsturing maken ze een keuze met meer vertrouwen en inzicht.
Ervaar hoe dit project ook in jouw school een meerwaarde kan zijn en laat je inspireren door de aanpak van de Senior Highschool in Oostende.
Meer info vind je op de website www.athenaoostende.be/visie-campus-centrum
Hoe schrijf je in?
Wil jij ook mee naar Oostende? Er zijn nog enkele plaatsen vrij ... dus aarzel niet. Vol is vol.