Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Efficiënt én empathisch telefoneren: het kan!
Als administratief medewerker staat je telefoon op sommige dagen ongetwijfeld roodgloeiend. Bovendien sta je soms in de frontlinie bij moeilijkere gesprekken. Dat maakt dat je job vaak hectisch is en veeleisend. Je wil de persoon aan de andere kant van de lijn verder helpen, maar ondertussen wordt je takenlijstje er niet korter op. Hoe ga je efficiënter om met telefonische contacten, zonder in te boeten aan empathie?
In de vorming “Met wie spreek ik aub?”...
- leer je wat effectieve communicatie is bij het initiëren van telefoongesprekken;
- verbeter je je luistervaardigheden en leer je bijvragen stellen om de behoeften van de gesprekspartner te begrijpen;
- leer je professioneel omgaan met klachten en het bieden van passende oplossingen;
- kan je gesprekken afsluiten op een positieve en respectvolle manier, met behoud van empathie en een professionele houding gedurende het hele gesprek.
Kortom, je gaat voortaan vol vertrouwen, professioneel én verbindend elk telefoongesprek aan en weet hoe je het maximum kan halen uit elk telefonisch contact.
Praktisch
Je gaat met collega’s over heel Vlaanderen aan de slag in het Huis van het GO! op 25 november 2025. Lesgever Stefaan Vanparys is een ervaren opleider rond communiceren en weet hoe het eraan toegaat in een school of centrum. Inschrijven kan via deze link.