Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Cynthia, wat was de aanleiding voor deze nieuwe merkcampagne?
“Kwaliteitsvol onderwijs voor iedereen is de missie van het GO!. Iedereen krijgt daarbij gelijke kansen om talenten te ontwikkelen en te excelleren. Die boodschap is helder, maar we merkten dat er behoefte was aan een eenduidige merkstijl om deze kernboodschappen duidelijk en herkenbaar uit te dragen. Samen met communicatiebureau Bridgeneers en de communicatieverantwoordelijken uit de scholengroepen kozen we voor een frisse en herkenbare look die elke GO! school in staat stelt om ons verhaal krachtig mee uit te dragen.”
Wat is het verhaal achter de nieuwe huisstijl?
“Het is geen compleet nieuwe huisstijl, zo behouden we onder meer het GO! logo en de magenta kleur, maar een evolutie. In de loop van de jaren werden er telkens nieuwe varianten op de oude huisstijl ontwikkeld en het was tijd om alles weer wat scherper te stellen. We hebben een vormentaal ontwikkeld die laat zien wie we zijn en wat we nastreven. Belangrijk onderdeel van deze campagne is de nieuwe baseline: ‘Wij bereiken meer’. Een sterk statement, vol zelfvertrouwen en ambitie. Het is een kans om de beeldvorming te veranderen. Deze baseline geeft de optie om aan te vullen met inhoudelijke thema’s: bv. wij bereiken meer ‘door innovatieve technologie’, ‘door aandacht te hebben voor…’. Het benadrukt dat we samen, als één GO!, meer kunnen bereiken voor onze leerlingen en het onderwijs.”
Nog een voordeel: de scholen en scholengroepen kunnen ook gemakkelijker met alle grafische elementen aan de slag.
“Klopt. We maken gebruik van grafische figuren, die op heel wat verschillende manieren gecombineerd kunnen worden. Scholen en scholengroepen kunnen een of meerdere elementen uitkiezen en ze in hun eigen huisstijlkleuren gebruiken. Er zijn speelse variaties voor basisscholen, maar evengoed meer mature varianten voor secundair onderwijs of CVO’s. Zo kan iedereen z’n eigen identiteit behouden en kunnen ze zich toch als GO! school of instelling profileren. We zien dat heel wat scholengroepen hier al enthousiast mee aan de slag gegaan zijn. Het levert knappe resultaten op!”
Er is ook voor elke instelling een gratis set campagnemateriaal voorzien. Kun je daar meer over vertellen?
“Zeker! De Raad van het GO! maakte budget vrij om elke school of instelling een set campagnematerialen ter waarde van 500 euro cadeau te doen. Deze materialen, zoals vlaggen, beachflags, roll-upbanners en raamstickers, stellen ons in staat om het GO! nog beter te profileren. Ons doel is om dit schooljaar over heel Vlaanderen en Brussel massaal herkenbaar in het straatbeeld aanwezig te zijn.”
Hoe is de respons uit het net?
“Enorm! We krijgen ontzettend veel positieve reacties op de merkcampagne. Meer dan 600 scholen en instellingen bestelden al campagnemateriaal. Dat wordt momenteel volop geleverd door onze producent. Binnenkort zullen we al die GO! vlaggen en banners over het hele land zien schitteren. Samen bereiken we meer!”
GO! huisstijl in beeld
Gratis campagnematerialen bestellen
Heb jij je set campagnematerialen nog niet besteld? Dit kan nog steeds! Hier vind je meer info.