Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Aan de hand van de resultaten op de OVSG-toets 2024 kunnen scholen zich de volgende vragen stellen:
Doen we de goede dingen?
Elke school heeft de maatschappelijke opdracht om de door de overheid opgelegde ontwikkelingsdoelen na te streven en eindtermen te bereiken. De leerplannen van het GO! zijn een vertaling van deze ontwikkelingsdoelen en eindtermen. Door jaarlijks de schoolresultaten van de OVSG‐toets te analyseren, gaan scholen na of deze leerplannen nog steeds het referentiekader zijn om met de leerlingen de doelen te bereiken die moeten bereikt worden.
Doen we die dingen goed?
Leggen we de juiste accenten in ons onderwijs? Besteden we voldoende aandacht aan bijvoorbeeld elementaire vaardigheden, oplossingsstrategieën, het evenwicht tussen kennis, vaardigheden, inzicht, attitudes… Ook dit kunnen scholen nagaan door de resultaten van de toets op schoolniveau te analyseren.
Aan de hand van de resultaten van de toets kunnen scholen zich een beeld vormen van hun werking en daarmee planmatig aan de slag gaan. Aan de leerplandoelen die in het zesde leerjaar worden bevraagd via de toets wordt in de voorafgaande jaren gewerkt. De analyse van de resultaten is dan ook een zaak van het hele schoolteam.
De pedagogische begeleiding ondersteunt schoolteams bij dat proces van permanente kwaliteitsontwikkeling, o.a. via het beschikbaar stellen van analysedocumenten.
Je vindt deze documenten in de virtuele Smartschoolruimte ‘PBD GO! OVSG toets analyse – BaO’