Ben je geen GO! professional? Surf dan naar www.g-o.be, onze algemene website.
menu

Meer naambekendheid verwerven en leerlingen rekruteren

Door sociale media goed in te zetten verwerf je meer naambekendheid en rekruteer je leerlingen of cursisten (#GOverwondert #GOschittert).

De aanpak: GO! hashtags gebruiken en buzz creëren.

Een positief imago ​start bij een aantrekkelijke website maar ook bij positieve berichten én gesprekken met (toekomstige) leerlingen, ouders, cursisten en collega's op sociale media. Naast mond-tot-mondreclame zijn het twee bronnen die door ouders van kinderen/jongeren of potentiele cursisten het vaakst geconsulteerd worden.

Imago en naambekendheid zijn zaken waar je permanent, krachtig en consistent aan werkt.

Positieve buzz creëren rond je school,  instelling of scholengroep doe je niet door elke dag twintig berichten te posten over het alledaags reilen en zeilen. Less is more.

Berichten die gegarandeerd triggeren en succes halen:

* Verrassend en uniek nieuws:

  • iets ongewoons of uniek dat het team met leerlingen of cursisten heeft verwezenlijkt;
  • een nieuwe en unieke studierichting die jouw school aanbiedt;
  • een bepaalde innoverende lesmethode of didactische aanpak; 
  • een investering voor je school, instelling of scholengroep;
  • een behaalde prijs bij een wedstrijd;
  • een onderscheidende schoolvisie;
  • een gunstige doorlichting;
  • een in het oog springende deelname aan een solidariteitsactie of goed doel;
  • een vordering van een bepaald (bouw)project;
  • zeg in elk bericht ook telkens wat het leerdoel was (wanneer het gaat over een uitstap, bezoek, klas- of teamgebeuren);
  • ...

* Guerrilla acties:

  • een flashmob waar veel volk is;
  • een ongewoon event;
  • kleuters die langsgaan bij senioren in de buurt;
  • een YouTube-filmpje met (oud-)leerling(en);
  • ...

Gebruik deze GO! hashtags:
#fieroponsGO #GOverwondert #GOschittert