Voorkeuren
Cookie instellingen
Aanmelden
Aanmelden met je GO! account

Helpdesk Beleid Leersteuncentra

De online helpdesk voor leersteuncentra biedt ondersteuning op maat van het werkveld.

Deze sessies worden georganiseerd in twee formules: thematische sessies en ad hoc sessies. Beide formules hebben als doel om actuele vragen te beantwoorden, kennis te verdiepen en praktijkgerichte ondersteuning te bieden, maar verschillen in opzet en focus.

Bij thematische sessies staat een vooraf geselecteerd onderwerp centraal. De sessie start met een inhoudelijke toelichting over dit thema, gevolgd door een interactieve vraag- en antwoordsessie.

Als deelnemer kan je vandaag al je vragen indienen via dit  online formulier, zodat de toelichting maximaal aansluit bij jouw noden en praktijkervaringen.

De ad hoc sessies spelen in op actuele ontwikkelingen, signalen uit het werkveld of nieuwe beleidsvragen die plots opduiken. Deze sessies worden flexibel opgezet en bieden ruimte om snel in te gaan op urgente vragen of onduidelijkheden. Indien er niets relevant te delen is, gaan deze niet door. Ook hier kan je als deelnemer vragen stellen en ervaringen uitwisselen.

Beide sessies creëren een waardevolle leeromgeving waarin kennisdeling, interactie en praktijkgerichtheid centraal staan

Praktisch

1
woensdag 17 september 2025, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk thema: 'ambtsgeheim - beroepsgeheim'

Online

2
dinsdag 14 oktober 2025, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk ad hoc

Online

3
woensdag 19 november 2025, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk thema: 'GDPR'

Online

4
dinsdag 09 december 2025, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk ad hoc

Online

5
woensdag 21 januari 2026, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk thema

Online

6
dinsdag 10 februari 2026, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk ad hoc

Online

7
woensdag 18 maart 2026, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk thema

Online

8
woensdag 29 april 2026, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk ad hoc

Online

9
dinsdag 19 mei 2026, van 9u00 tot 10u00
Helpdesk ad hoc/thema

Online

10
woensdag 20 mei 2026, van 9u30 tot 16u00
Planningsmoment LSC

Online

Schrijf je individueel in
Individuele prijs: 0

Doelstellingen

  • Je krijgt heldere en concrete informatie over actuele of thematische onderwerpen binnen het beleid van leersteuncentra.
  • Door zowel thematisch als ad hoc te werken, spelen de sessies in op zowel geplande als onverwachte noden uit het werkveld.
  • Je krijgt de kans vragen te stellen, ervaringen te delen en met elkaar in gesprek te gaan.
  • Je krijgt de kans om je kennis te verdiepen en toe te passen in je dagelijkse werking.

Lesgever

Vermeiren Ken

Ken Vermeiren is pedagogisch begeleider bij PBD GO!

Pagina delen

GO! nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van wat het GO! zoal doet? Dat kan! Schrijf je in om de GO! nieuwsbrief te ontvangen.

Schrijf je in

Welkom op GO! pro

Niet aanmelden
Personaliseer je GO! pro ervaring en kies je onderwijsniveau als kijkfilter voor nieuws en opleidingen.
of
Meld je aan met je GO! account en krijg nieuws en inhoud op jouw maat te zien.

Nog geen GO! account?

Jouw GO! account, sleutel tot een gepersonaliseerde GO! pro

Jouw GO! account is jouw persoonlijk toegangsticket tot het afgeschermde nieuws en inhoud op maat van jouw profiel. Jouw GO! account betekent niet dat je een g-o.be e-mailadres hebt of krijgt.
  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
    Contacteer de lokale gegevensbeheerder van je scholengroep.

  • Nog even geduld. Momenteel heb je nog geen (recht op een) GO! account met toegang tot GO! pro. Van zodra de GO! contactendatabank beschikt over de contact- en functiegegevens van het (niet-)onderwijzend personeel in de scholen en instellingen, heb ook jij (recht op) een GO! account met toegang tot GO! pro.

Hoe krijg je een GO! account, wanneer je er recht op hebt?
De lokale gegevensbeheerder van je scholengroep of de personeelsdienst (enkel voor Huis GO! medewerkers) zorgt voor de registratie of aanpassing van je gegevens in de GO! contactendatabank. Vervolgens krijg je de juiste toegangsrechten en kun je aanmelden op GO! pro.