Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Evalueren hoeft niet altijd te resulteren cijfers en stapels verbeterwerk voor de taalleerkracht; het vormt vooral een kans om leren te verdiepen. De komst van AI biedt heel wat uitdagingen, maar ook heel wat kansen voor de taalleerkracht om oefenmomenten om te zetten in betekenisvolle leermomenten. Leermomenten waarin leerlingen gerichte feedback krijgen, uitgedaagd worden en actief verder werken aan hun taalvaardigheid.
In deze inspiratiesessie krijg je concrete voorbeelden en suggesties om:
AI in te zetten bij het geven van feedback bij schrijf- en spreekopdrachten;
met behulp van AI kijk- en luisteropdrachten te verrijken;
AI in te zetten bij het ontwerpen van oefenen- en remediëringsmateriaal;
creatief met AI aan de slag te gaan om leeservaringen te versterken.
Je vertrekt uit deze sessie met direct toepasbare voorbeeldenén de motivatie om evaluatiemomenten te ontwikkelen met ondersteuning van AI. Zo maak je van toetsing(al dan niet in de les) een motor voor taalontwikkeling, en zetten we de leerlingen harder aan het werk.
Deze webinar past binnen een reeks PBD-GO! appetAIsers waarbij we telkens dieper ingaan op een aspect van artificiële intelligentie. Nog niet alle webinars liggen vast, het overzicht vind je via deze link.
Doelstellingen
Na het volgen van deze workshop hebben taalleerkrachten inspiratie om AI inzetten om …
meer feedback te geven in minder tijd;
kijk- en luisteropdrachten te verrijken;
gedifferentieerdoefen- en remediëringsmateriaal te ontwerpen;
leeservaringen creatief te versterken;
evaluatiemomenten omvormen tot leermomenten.
Lesgever
Morseau Jessica
Jessica Morseau is AI- en EdTech-enthousiast, stagebegeleider en lector (digitale) didactiek, Engels& CLILaan de Lerarenopleiding Howest en EdHubHowest.
Met meer dan twintig jaar leservaring (waarvan acht jaar als CLIL-leerkracht Engels en economie) begeleidt zij leraren in het versterken van (taal)onderwijs met EdTech- en AI-tools en doordachte didactiek. Daarnaast is ze co-auteur van de Engelse methodes Ace en New Ace (Pelckmans), waarin ze haar praktijkervaring omzet in lesmateriaal.