Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Als leerondersteuner en als CLB-begeleider bekijk je samen met leerkrachten mogelijkheden om leerlingen te ondersteunen in functie van hun curriculumdoelen. Leerkrachten kennen hun curriculum het beste. Om gerichter te kunnen ondersteunen in het basisonderwijs, is het ook voor leerondersteuners en CLB begeleidersinteressant om te weten hoe je deze doelen kan lezen. Hoe zitten die leerplannen in elkaar, wat is de draagwijdte van eindtermen, van minimumdoelen, hoe kijken we naar handelingswerkwoorden in de doelen en wat betekent dit voor ondersteuning van leerlingen?
Doelstellingen
De deelnemers krijgen zicht in de opbouw van de leerplannen BAO (huidige leerplannen)
De deelnemers krijgen zicht in aandachtspunten bij hun begeleiding
De deelnemers kunnen gerichter in overleg gaan met (vak)leerkrachten over ondersteuningen en aanpassingen t.a.v. het curriculum.
Lesgever
Verhaert Judith
is pedagogisch medewerker voor leersteun, specifieke onderwijsbehoeften en inclusie.