Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
Coaching is een krachtig instrument om mensen te begeleiden in hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Maar in het onderwijs is het niet zo evident om een zuiver coachende pet op te zetten. Vooreerst is het vaak onduidelijk vanuit welke verwachtingen en rollen men in een functie zit en of men wel het mandaat heeft om in een coachende rol te stappen. Daarnaast is het niet evident om toegelaten te worden in de professionele arena van een persoon en toestemming te krijgen om hem/haar te mogen begeleiden. Ook de bereidheid en openheid om samen op zoek te gaan en te leren van mekaar ontbreekt nog bij velen. Maar vaak is er ook gewoon onvoldoende tijd en ruimte om echte coaching gesprekken te voeren.
Omwille van deze obstakels en het feit dat ‘coachen’ binnen onderwijs een verschillende invulling kan hebben dan bij externe coaching, organiseren we een inleidende sessie rond ‘Coachen doelbewust inzetten in het onderwijs’.
In deze inleidende sessie zien we hoe coaching effectiever en doelbewuster kan ingezet worden in verschillende onderwijscontexten en hoe belangrijk het is om te schakelen tussen de verschillende begeleidingsrollen ‘ondersteunen, mentorschap en coachen’
Doelstellingen
Deelnemers maken kennis met de verschillende begeleidingsrollen die ze doelbewust in een begeleidingsopdracht kunnen inzetten.
Deelnemers maken kennis met mogelijkheden om een veilig, verbindend en constructief gesprek te faciliteren.
Extra informatie
Gelieve reeds om 9u15 in te loggen op deze webinar.
Lesgever
Demaret Ilse
Ilse heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van verander-, leer- en teamprocessen binnen verschillende contexten en vanuit verschillende functies. Ze bouwde ondertussen al heel wat expertise op rond diverse thema’s zoals coaching, communicatie, talentontwikkeling, stressmanagement en welzijn op het werk. Door haar ervaring in het onderwijs heeft ze een realistische kijk op het reilen en zeilen in schoolteams en heeft ze steeds veel goesting om met mensen aan de slag met datgene wat haar bezielt.