Ja, je hebt (recht op) een GO! account en toegang tot GO! pro.
Contacteer de personeelsdienst van het Huis van het GO!.
“Moeten we dat écht in het Frans kunnen zeggen? En gaat dat dan ook op punten?”, klinkt dit als een spontane uiting van de leerlingen in jouw lessen Frans?
Tijdens deze sessie onderzoeken we hoe we leerlingen meer vertrouwen kunnen geven in het eigen kunnen. We nemen enkele werkvormen onder de loep die drempelverlagend zijn voor het inoefenmoment, maar waar ook feedback een opstap kan zijn naar groei en meer vertrouwen in het eigen kunnen. Aan het einde van deze sessie begrijp je hoe les- en evaluatiepraktijk hand in hand kunnen gaan en kunnen bijdragen aan het aanwakkeren van spreekdurf.
Om de voorbeelden zo concreet mogelijk te kunnen toepassen op jouw les- en evaluatiepraktijk vragen we je om 2 voorbeelden van evaluaties mee te brengen.
- Breng één voorbeeld mee van een spreekopdracht waarbij de leraar leerlingen individueel beoordeelt.
- Breng één voorbeeld mee van een evaluatie rond gespreksvaardigheid waarbij de leraar de leerlingen die het gesprek voeren, beoordeelt.
Deze sessie is een vervolg van de sessie die op dezelfde dag in de voormiddag zal doorgaan.
De sessie in de voormiddag vind je via volgende link (dit is herhaling van vorig schooljaar 22-23):
GO! Pro - Wakker spreekdurf aan in je lessen Frans! (g-o.be)
Praktisch
maandag 03 februari 2025, van 13u30 tot 16u30
Feedback in de lessen Frans die doet leren en evalueren! - alle finaliteiten
Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88, 1000 Brussel
Wegbeschrijving
Doelstellingen
- De deelnemers verwerven inzicht in een feedbackmodel waarbij ‘groei’ centraal staat;
- De deelnemers maken kennis met werkvormen die drempelverlagend zijn voor leerlingen;
- De deelnemers krijgen de kans om de werkvormen toe te passen op hun eigen evaluatiepraktijk.
Extra informatie
Deze sessie is een herhaling van de sessie ‘Feedback in de lessen Frans die doet leren en evalueren!’ die in het schooljaar 2023-2024 ook werd ingericht. Door het succes en de postitieve reacties van leraren organiseren we deze vorming opnieuw.
Lesgever
Schouteden Ann-Sophie
Ann-Sophie Schouteden is lerarenopleider verbonden aan UCLL. Ze neemt de vakken taalvaardigheid, didactiek en vroeg vreemdetaalonderwijs voor haar rekening. Voordien gaf ze Frans in het secundair onderwijs. Vanuit een grote voorliefde voor vreemde talen wil ze iedereen taalvaardig(er) maken door op een laagdrempelige manier te starten met het spreken van de vreemde taal.